احداث ساختمان جدید مسجد صاحب‌الزمان(عج) سوق
کد خبر: 3728958
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

احداث ساختمان جدید مسجد صاحب‌الزمان(عج) سوق

گروه فرهنگی ـ مرحله اول ساختمان مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر سوق به بهره‌برداری رسید.

احداث ساختمان جدید مسجد صاحب‌الزمان(عج) سوق

به گزارش ایکنا از کهگیلویه وبویراحمد، آیت‌الله شجاعت، خادم و بانی مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر سوق امروز، 19 تیرماه در آیین بهره برداری از این طرح گفت: به علت نبود فضای کافی و مناسب برای انجام امور فرهنگی تصمیم گرفته شد ساختمان این مسجد که از اولین مساجد شهر سوق بود، تخریب و بهسازی شده و به یک پایگاه فرهنگی مذهبی مردمی برای سال‌های آینده تبدیل شود.
وی در ادامه با بیان اینکه مرحله نخست این طرح طی مدت یکسال اجرا شد، افزود: مساحت کل زمین این طرح 800 متر بوده که از این مقدار 600 متر زیربنای مسجد است.
خادم و بانی مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر سوق اضافه کرد: این مسجد در دو طبقه به صورت مجزا ساخته خواهد شد که مرحله اول 100 درصد تکمیل شده است.
شجاعت با اشاره به اینکه خیرین مسجد ساز و برخی ادارات در احداث این مسجد مشارکت داشتند، تصریح کرد: اعتبار و هزینه مرحله اول این مسجد 6 میلیارد ریال بود که خوشبختانه 90 درصد این هزینه‌ها توسط خیرین و مردم و 10 درصد دیگر توسط ادارات و نهادها(سپاه فتح استان، سپاه شهرستان و نماینده مجلس) کمک شده است.
همچنین، عدل هاشمی‌پور، نماینده شهرستان‌های کهگیلویه،چرام، بهمئی و لنده نیز در این آیین گفت: بیش از 500 میلیون تومان در طی این دوسال برای مساجد جذب اعتبار شده که خوشبختانه همه این اعتبارات به بانیان تحویل شد.
وی افزود: 12 میلیون تومان امسال به مسجد صاحب‌الزمان(عج) سوق کمک شد که امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولان فرش‌های سجاده‌ای این مسجد را خریداری کنیم.
انتهای پیام

captcha