همدان 2018 فرصتی برای ترویج فرهنگ انقلاب و مقاومت مردم/ تربیت طلاب حافظ قرآن در همدان
کد خبر: 3729019
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

همدان 2018 فرصتی برای ترویج فرهنگ انقلاب و مقاومت مردم/ تربیت طلاب حافظ قرآن در همدان

گروه فرهنگی- مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه نباید به گردشگری 2018 یک جانبه نگاه شود عنوان کرد: ما باید بتوانیم از فرصت همدان 2018 در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ انقلاب، استکبارستیزی، مقاومت و ایثار مردم ایران استفاده کنیم

همدان 2018 فرصتی برای ترویج فرهنگ انقلاب و مقاومت مردم ایران/ تربیت طلاب حافظ قرآن در همدان

به گزارش ایکنا از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان، سه شنبه، 19 تیر ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.
وی با بیان اینکه اصل نظام اسلامی باید تقویت شود افزود: نباید کارآمدی نظام مورد تهاجم دوستان نادان و دشمنان دانا قرار گیرد، نظام اسلامی نظامی الهی و مستند بر آیات قرآن کریم و منابع عصمت و طهارت است.
آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه نظام اسلامی نظام مردم سالاری است اضافه کرد: نظام اسلامی اولین نظام ولایت مداری است که توانست 40 سال در برابر دشمنان تزاز اول دنیا ایستادگی کند و هیچ گاه ذره ای از خاک خود را به دشمن ندهد.
مدیر حوزه علمیه استان ادامه داد: بسیج عمومی مطیع ولایت فقیه، امنیت بی نظیر داخل و خارج کشور و نقش نظام اسلامی در تأمین امنیت منطقه و پاک سازی منطقه از وجود ناپاک داعش از نقاط مثبت این نظام الهی است.
وی اشاره‌ای به تحریم‌ها داشت و عنوان کرد: تحریم‌های موجود علیه ایران از اول انقلاب بوده و هست اما طبق سخنان گوهربار مقام معظم رهبری، هزینه ای که برای استقامت کشور خود می‌دهیم به مراتب کمتر از هزینه‌ای است که بخواهیم با تعظیم در برابر دشمن به دست آوریم.
آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در این برهه از زمان به اوج خود رسیده است گفت: یکی از اهداف حکومت اسلامی، اقامه عدل و قسط است که قسمت اعظم این عدالت در ماسئل معیشتی مدرم و رسیدگی به مشکلات آنهاست.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه باید تهدیدات به فرصت تبدیل شود عنوان کرد: مجموعه حوزه‌های علمیه اعتقاد قوی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حل مسکلات کشور با تکیه بر توان داخل و بهره مندی از ظرفیت بالای جوانان در رشته‌های مختلف دارد.


منافع مشترک اروپا با امریکا، مانع دوستی اش با ایران است
وی اظهار کرد: همانگونه که رهبری نیز فرموده‌اند ما در خصوص ارتباط با ممالک دیگر مشکلی نداریم اما آنچه مهم است این است که نباید راه حل مشکلات اقتصادی خود را از این کشور‌ها بخواهیم، این خواب تعبیر نشدنی نیست و نخواهد بود.
آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه نمی‌شود به کشور‌های غربی اعتماد کرد افزود: یکی از تقاضا‌های مهم این مجموعه از دولت مردان، عدم اعتماد به اروپاییان است، این کشور منافع مشترک بسیاری با آمریکا دارد که هیچ گاه حاضر نخواهد شد برای از دست دادن آن دست دوستی به سوی ایران دراز کند.
مدیر حوزه علیمه استان ادامه داد: ما از قوای سه گانه، صدا وسیما، مجلس شورای اسلامی، حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری و امت اسلامی می‌خواهیم پشتیبان ولایت فقیه باشند تا هیج گاه کشور با مشکلات جدی روبرو نشود.


دولتمردان سمعا و طاعتا عامل به رهنمود‌های ولایت فقیه باشند
وی عنوان کرد: هر جا که ولایت فقیه به میان آمد، مشکلات کشور حل شد هر چند که این مهم زمان بر و هزینه بر است، اطاعت از ولی فقیه استقلال، پیشرفت، نجات از طاغوت و دست یابی به عزت برای این کشور به همراه داشته است، رهنمود‌های رهبر؛ عدل است اجتهاد.
آیت الله موسوی اصفهانی گفت: رهنمود‌های مقام معظم رهبری باید به چشم یک دستورالعمل الهی توجه شود نه به چشم استبداد و زور، رهبری که همواره با عدل، اجتهاد و سیاست‌های 30 ساله خود هیچ گاه اجازه نداده است ناخدایی کشتی نظام و انقلاب در طوفان‌های شکننده به دست نااهلان و دشمنان بیفتد، مقام معظم رهبری همواره دلسوز و راهگشای سعادت این ملت بوده است.


مردم فعالیت‌های نمایندگان خود را رصد کنند
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان یادآور شد: قانون اساسی، عقل و دستورات شرعی حکومت اسلامی نیز همین مهم را گوشزد می‌کند که ریاست جمهور، وزرا، نمایندگان، قوه سه گانه، صدا وسیما و ... همگی سمعا و طاعتا به رهنمود‌های مقام معظم رهبری را نه لفظأ بلکه در عمل لبیک گویند تا مشکلات جامعه از وضعیت کنونی وخیم‌تر نشود.
وی با بیان اینکه مردم فعالیت‌های نمایندگان خود را رصد کنند ادامه داد:پرونده‌ها و موضع گیری‌های نمایندگان باید توسط سیاسیون استان در ظرف چند سال خدمت این مسئولین مورد بررسی قرار گرفته و به مردم اطلاع رسانی شود، استیضاح دو وزیر و وضع قوانینی جهت حضور افراد لایق، توانمند و دلسوز مردم در پست‌های دولتی نیز از درخواست‌های حوزه علمیه است.


ساخت 6 مدرسه علمیه در همدان
آیت‌الله موسوی اصفهانی اشاره ای به حوزه‌های علمیه داشت و ابراز کرد: در سطح استان 16 مدرسه علمیه در بخش پسران وجود دارد که 12 مدرسه سطح 1 و دو مدرسه سطح 2- 3و 4 است دو حوزه علمیه نیز به عنوان مدارس سفیران مشغول به فعالیت هستند، در مجموع هزار و 551 طلبه تحت برنامه‌های حوزه‌های علمیه است که از این تعداد 650 طلبه در سطح 2، 3 و 4 مشغول به تحصیل هستند.
مدیر حوزه علمیه استان گفت: این مجموعه در نظر دارد رشته‌های تخصصی فقه و اصول، کلام مقارن، تفسیر و علوم قرآنی، مهدویت راه اندازی کند که برخی از این رشته‌ها در همدان و تعدادی در ملایر راه اندازی ویژه طلاب سطح 3خواهد شد.
وی با بیان اینکه 80 استاد و 75 نیروی کادر در 16 مدرسه علمیه استان فعال هستند عنوان کرد: هر مدرسه 120 طلبه، یک مدیر و 3 معاون دارد، 325 مبلغ نیز در استان مشغول به امر تبلیغ هستند که از این تعداد 150 مبلغ در طرح هجرت و 60 روحانی مستقر هستند، 32 مبلغ در مدارس امین و 60 روحانی زیر نظر تبلیغات اسلامی فعال هستند.
آیت‌الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه در سطح کشور 4 مدرسه قرآنی ویژه طلاب وجود دارد اظهار کرد: همدان به عنوان یکی از این 4 استان کشور با 80 طلبه افتخار عنوان داالرقرآن را به خود اختصاص داده است، طلاب در این مدارس ضمن گذراندن دروس طلبگی در 6 سال حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.
نماینده مردم همدان درمجلس خبرگان گفت: این مجموعه در چند سال اخیر موفق به ساخت 7 مدرسه به متراژ 17 هزار متر مربع شده است، 6 مدرسه دیگر نیز به مساحت 16 هزار و 500 متر مربع در دست احداث است.
وی اشاره به رویداد 2018 داشت و گفت: ما با اصل گردشگری اسلامی مخالفتی نداریم اما باید جلوی گردشگری بی بند باری گرفته شود، گردشگری و ورود و خروج میهمانان خارجی با رعایت مسائل اسلامی نه تنها مشکلی ندارد بلکه باعث درامدزایی و آورده سرمایه به کشور نیز می‌شود.
مدیر حوزه علمیه استان با بیان اینکه نباید به گردشگری 2018 یک جانبه نگاه شود افزود: ما باید بتوانیم از فرصت همدان 2018 در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ انقلاب، استکبارستیزی، مقاومت و ایثار مردم ایران استفاده کنیم
آیت‌الله موسوی اصفهانی ادامه داد: در این راستا می‌توان با نمایش چند فیلم انقلابی با دوبله زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها و یا تشریح کامل باغ موزه دفاع مقدس همدان توسط مترجم‌های آشنا به مسائل جنگ، شهادت و ایثار بهره مند شد.
انتهای پیام

captcha