سیستان‌وبلوچستان در جذب اعتبار تسهیلات اشتغال ناموفق بوده است
کد خبر: 3729115
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

سیستان‌وبلوچستان در جذب اعتبار تسهیلات اشتغال ناموفق بوده است

گروه اقتصادی - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت با نرخ ۴ تا ۶ درصد در زمینه اشتغال روستاییان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته، اما متاسفانه این استان تاکنون در جذب اعتبار تسهیلات اشتغال موفق عمل نکرده است.

سیستان‌وبلوچستان در جذب اعتبار تسهیلات اشتغال ناموفق بوده است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدحمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در نشست تعاونی‌های استان، گفت: تعاونی‌ها در هر نقطه از کشور می‌توانند در بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال محله، روستا و شهر خودشان نقش‌آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه نزدیک به 400 تعاونی مرزنشین با حدود یک میلیون و 700 هزار عضو در کشور فعال است، ادامه داد: همچنین تعداد 114 تعاونی مرزنشینان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان کانون تحول و توسعه برای رفاه مردم، کاهش فقر و افزایش اشتغال نام برد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مبلغ 650 میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت با نرخ 4 تا 6 درصد در زمینه اشتغال روستاییان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته اما متاسفانه این استان تاکنون در جذب اعتبار تسهیلات اشتغال موفق عمل نکرده است.
وی ادامه داد: باید اقدام‌هایی در این خصوص انجام داد تا تعاونی‌های مرزنشین و دهیاری‌ها بتوانند با پیشنهاد طرح‌های خود در جذب این اعتبار سهمی داشته باشند.
کلانتری با اشاره به اینکه پرداخت مالیات یکی از بزرگترین مشکلات و دغدغه‌های تعاونی‌های مرزنشین است، اظهار کرد: تعاونی‌های مرزنشین از طریق مجلس برای اصلاح قانون با هدف کاهش مالیات‌های این تعاونی‌ها اقدام کنند.
مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست به تهیه و تدوین سند توسعه تعاون اشاره کرد و افزود: یک تیم پژوهشی در این خصوص تشکیل شده و پیش‌نویس اولیه آن نیز آماده شده است که هفته آینده در کمیته استانی تصویب و به وزارتخانه ارسال خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه عمده فعالیت تعاونی مرزنشینان صادرات سوخت است، عنوان کرد: سال گذشته 63 میلیون لیتر سوخت به افغانستان و پاکستان صادر شد که در معیشت مرزنشینان تاثیرگذار بود.

انتهای پیام

captcha