شورای نگهبان؛ نماینده مردم در حفظ و حراست از قانون اساسی
کد خبر: 3729195
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

شورای نگهبان؛ نماینده مردم در حفظ و حراست از قانون اساسی

گروه سیاسی - مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی، شورای نگهبان را نماینده مردم در حفظ و حراست از قانون اساسی دانست و گفت: اعضای شورای نگهبان، یک وظیفه دینی و ملی بر عهده داشته و نمایندگی تمامی هویت مردم ایران عزیز را بر عهده دارند.

شورای نگهبان؛ نماینده مردم در حفظ و حراست از قانون اساسی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، قنبر کریم نژاد مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان بیان کرد: هر انقلابی برای ماندگاری به نظام سازی نیاز دارد در غیر این صورت در مدت کوتاهی از میان خواهد رفت.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) بحث نظام سازی را لحاظ نمودند و بر روی این مساله نیز پافشاری داشتند و برای تکمیل نظام سازی در کشور، مجلس خبرگان را تشکیل دادند.
کریم نژاد با اشاره به اینکه حداقل 10 اصل قانون اساسی در خصوص شورای نگهبان وجود دارد، افزود: شورای نگهبان از لحظه تشکیل تاکنون بسیار مظلوم بوده و همواره مورد هجمه های دشمنان ایران اسلامی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان، نمایندگی تمامی هویت مردم ایران را عهده دار بوده و وظیفه حفظ و حراست از قانون اساسی را بر عهده دارد.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی از برگزاری بیش از 100 برنامه همزمان با سالروز تاسیس شورای نگهبان در استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 20 عنوان برنامه در 17 شهرستان استان برگزار می شود که همایش های بصیرتی و آموزشی یکی از برنامه های شاخص می باشد.
وی یادآور شد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و تجدید میثاق با رهبری، غبار روبی مزار شهدا، اختصاص خطبه های نماز جمعه شهرستان ها در خصوص تبیین جایگاه شورای نگهبان، گردآوری خاطرات ناظران انتخاباتی شورای نگهبان، اجرای برنامه های فرهنگی و محفل انس با قرآن از دیگر برنامه های اجرایی در هفته شورای نگهبان است.
انتهای پیام

captcha