بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد برگزار می شود
کد خبر: 3729331
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
گنجی:

بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد برگزار می شود

گروه اجتماعی- مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی گفت: بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی از 23 تیرماه با عنوان «انقلابی، بایدها و نبایدها» از 23 تیرماه در شهرکرد آغاز می‌شود.

بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی از 23 تیرماه آغاز می‌شود

حسین گنجی مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه عصر حاضر به ارتباطات و فناوری اطلاعات معروف شده و پیشرفت های چشمگیر در عرصه‌های مختلف تعجب بشر را برانگیخته است، گفت: یک واقعیت تلخ، روابط انسانی و جامعه بشری را در این زمان تهدید می‌کند و آن هم دوری از معنویت و اعتقادات است.
وی با اشاره به آیه 257 سوره بقره «والَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصحابُ النّارِ هُم فيها خالِدونَ»، افزود: بنا بر قرآن کریم اکثر فشارهای روحی، پرخاشگری ها، ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری و عدم آرامش روحی به دلیل دوری از یاد خداست و نتیجه اش تاریکی و ظلمتی است.
گنجی تنها عامل نجات از این ورطه هولناک را ارتقای فرهنگ خدامحوری و خداباوری دانست و بیان کرد: کسانی که خود را به صورت دائم و مستمر در برابر اصول، اعتقادات و مبانی فکری و نظری مکتب عرضه می نمایند و همیشه خود را در حال امتحان و آزمایش تلقی می کنند و مراقبت های دینی و ایمانی از خود دارند این درجه از معنویت را در چنین عصر و زمانی کسب و حفظ می کنند.
وی تاکید کرد: بازخوانی و بررسی یک حرکت و برنامه مستمر فرهنگی و اعتقادی با عنوان طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که ربع قرن سابقه اجرایی در کشور دارد و اصل و اساس آن مبارزه با تهاجم فرهنگی است به خوبی یک ضرورت انکارناپذیر را در این عصر آشکار می کند.
مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با طرح این سوال که آیا وجود هزاران ابزار آموزشی و تربیتی می تواند جای رابطه رو در روی استاد و شاگرد، مراد و مرید، معلم و دانش آموز، مربی و متربی را بگیرد، عنوان کرد: اگر این مقال را به تفصیل مورد توجه قرار دهیم موجب ملالت روح و تصدیع اوقات خواهد شد اما باید قدر نعمت ها را بدانیم و شکر نعمت به جای آوریم و از این مهمانان معنوی، اساتید و اندیشمندان دینی استقبال کنیم.
وی مهمانان بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی را حضرات آیات عظام و حجج‌اسلام آقایان فرحزاد، صدیقی، حاج علی اکبری، مروی، آقا تهرانی، حسینی قمی، میرباقری، خسروپناه، رفیعی، ماندگاری و حیدری کاشانی شمرد و گفت: صحبت‌ها و کلام این عزیزان برگرفته از فرمایشات و کلام گهربار معصومین(علیهم السلام) و آیات نورانی قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از 23 تیرماه جاری همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا 14 مردادماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: این برنامه هر شب همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.
مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی تاکید کرد: موضوع بیست و پنجمین دوره این طرح « انقلابی؛ بایدها و نبایدها»بوده که نسخه نجات بخش و راه حل شفابخش بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه است.
گنجی با بیان اینکه امروز فقط با حرکت لاک پشتی و محاسبات مادی نمی شود جامعه‌ای را اداره کرد که مورد رضایت صاحب الامر و ولی خدا حضرت بقیه الله الاعظم(عج) باشد، بیان کرد: اثر روحیه انقلابی‌گری در برون‌رفت از سختی‌ها، در فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب با عنوان انقلابی‌گری وظایف و مسئولیت‌ها به خوبی بیان شده است که در طول این 23 شب به سرفصل‌ها و اولویت‌های آن می‌پردازیم.
وی گفت: هدف از برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی این است که جامعه اسلامی که حاصل و خون بهای هزاران شهید گلگون کفن است را یک گام به سوی باورها و اعتقادات اساسی مکتب جلو ببریم و انس و الفت علمای دین و اساتید و اندیشمندان را با مردم عزیز برقرار کنیم.

بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی از 23 تیرماه آغاز می‌شود
انتهای پیام

captcha