راه اندازی پویش «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» در گیلان
کد خبر: 3729364
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
مسئول بسیج جامعه زنان گیلان خبر داد:

راه اندازی پویش «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» در گیلان

گروه اجتماعی- کرم بیجاری، از راه اندازی پویش «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد خبر داد و عنوان کرد: این پویش به منظور تحکیم بنیان خانواده و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان راه اندازی شده است.

راه اندازی پویش «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، مینا کرم بیجاری، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان گیلان امروز، 20 تیر در نشست خبری هفته عفاف و حجاب در استان که در سالن شهدای صالحین سپاه قدس برگزار شد، با بیان اینکه 21 تیر سالروز قیام مردمی مسجد گوهرشاد علیه اقدام تجددگرایانه و ضد مذهبی رضاخان در راستای مدرن شدن جامعه ایرانی یعنی کشف حجاب در سال 1314 است، اظهار کرد: 10 ها هزار نفر از مردم غیرتمند ایران به جرم دفاع از عفاف و حجاب به خاک و خون کشیده شدند.

وی بانوان ایرانی را طلایه داران عفاف و حجاب دانست و افزود: بانوان ایرانی برای اینکه میراث گرانبهای حجاب را از دست ندهند، زیر چماق های رژیم پهلوی به شهادت رسیدند. امروز 83 سال از فاجعه مسجد گوهرشاد می گذرد و ما در آستانه سالگرد شهادت مردان و زنانی هستیم که در برابر ارزش های اسلام بی تفاوت نبودند و در مسیر عفت و پاکدامنی مجاهدت کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان گیلان، از راه اندازی پویش «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد خبر داد و عنوان کرد: این پویش در استان گیلان به منظور تحکیم بنیان خانواده و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان راه اندازی شده است.

کرم بیجاری، با بیان اینکه تشکل های مردمی و فعالان فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید هماهنگ، هوشمندانه و هنرمندانه عمل کنند، گفت: امروز عفاف و حجاب مورد هجمه های فراوان قرار گرفته و لذا مهمترین وظیفه ما برخورد نرمش گونه توام با آرامش جهت جلوگیری از تحریف این فرهنگ اسلامی است.

حجاب مهربانی به خود و طرف مقابل است

وی از ایران به عنوان یکی از چهار تمدن کهن دنیا یاد کرد که در مقوله عفاف و حجاب پیشتاز بوده و یادآور شد: متولیان فرهنگی باید فرهنگ عفاف و حجاب را تدریجی و گام به گام معرفی، تبیین و تسهیل کنند، زیرا عفاف و حجاب باعث آرامش روحی و جسمی می شود و سلامت نسل آینده را به همراه خواهد داشت.

مسئول بسیج جامعه زنان گیلان، با بیان اینکه حجاب مهربانی به خود و طرف مقابل است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با استفاده از ابزار مد و آرایش به دنبال خدشه وارد کردن به چهره زن با شخصیت اسلامی است لذا باید حمایت قاطع خودمان را از فرهنگ عفاف و حجاب نشان دهیم.

کرم بیجاری، افتتاح نمایشگاه «بادبادک آرزوها» با مشارکت شهرداری رشت را یکی از ویژه برنامه های هفته عفاف و حجاب در استان گیلان دانست و افزود: اجتماع بزرگ «حافظان حریم خانواده» فردا، 21 تیر در 14 نقطه از استان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نشست های تخصصی عفاف و حجاب در تمامی نواحی، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در بقعه خواهر امام رضا(ع) رشت، تجلیل از دختران محجبه، اهدای شاخه گل به بانوان در پیاده راه فرهنگی رشت همزمان با 21 تیر و برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره «چادرهای آسمانی» را از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب دانست.

انتهای پیام

captcha