همایش استانی تجلیل از امامزادگان در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3729369
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
28 تیرماه؛

همایش استانی تجلیل از امامزادگان در گیلان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی اوقاف گیلان گفت: همایش استانی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبركه گیلان ۲۸ تیرماه در آستان مقدس آقاسیدجلال الدین(ع) اشرف برگزار خواهد شد.

همایش استانی تجلیل از امامزادگان در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایکنا از گیلان، محمد قاسم‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران از برنامه‌های آغاز دهه كرامت در این استان خبر داد و اظهار کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان کانون‌های توحید، خداپرستی و توسل هستند که می‌بایست مورد توجه و تکریم مومنین و مردم قرار گیرند.

وی افزود: دهه کرامت و روز ۵ ذی القعده که در تقویم رسمی کشور به روز تجلیل امامزادگان نامگذاری شده فرصت مغتنمی است برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا(ص) که باید قدر آن دانسته شود و از این مراكز فرهنگی و دینی بیشترین بهره برداری صورت پذیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه گیلان گفت: در همین راستا در سطح بقاع متبرکه استان از ۲۴ تیرماه (۱ذی القعده) که مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) لغایت ۳ مرداد (۱۱ ذی القعده) که مصادف با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است، ویژه برنامه‌های دهه کرامت نیز در این ایام مبارک برگزار می‌گردد که از جمله شاخص‌ترین آنها می‌توان به برگزاری ویژه برنامه روز دختر و تجلیل از بانوان محجبه که امسال این برنامه همزمان با هفته عفاف حجاب هم می‌باشد، اشاره کرد. همایش استانی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبركه گیلان ۲۸ تیرماه در آستان مقدس آقاسیدجلال الدین(ع) اشرف برگزار خواهد شد.

قاسم‌پور با اشاره به برنامه‌های همایش استانی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبركه، گفت: در این مراسم از هیئت امناء، خادمین، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی و خیرین مسجد ساز و بقعه ساز بصورت منتخب و نمادین تقدیر و تجلیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای ۱۳ برنامه در سطح شهرستان‌های استان گیلان اشاره كرد و افزود: مراسم تجلیل از امامزادگان هر شهرستان نیز با محوریت بقاع متبرکه و توسط ادارات اوقاف هر شهرستان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این دهه می‌توان به استقبال از خادمین حرم رضوی(کاروان زیرسایه خورشید)، سخنرانی، مولودی خوانی و اهداء جوایز در بقاع متبركه اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha