موسسات قرآنی فاقد مجوز در چهارمحال و بختیاری شناسنامه دار می شوند
کد خبر: 3729504
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
تقی پور :

موسسات قرآنی فاقد مجوز در چهارمحال و بختیاری شناسنامه دار می شوند

گروه فعالیت قرآنی- سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 174 مرکز قرآنی شناسنامه دار در استان فعالیت می کنند، افزود: موسسات قرآنی فاقد مجوز نیز با طی کردن مراحل قانونی ثبت، شناسنامه دار می شوند.

موسسات  قرآنی  فاقد مجوز در چهارمحال و بختیاری شناسنامه دار می شوند

محسن تقی پور سرپرست اداره امور قرآنی استان  در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری ، با اشاره به فعالیت 59 موسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برخی از این موسسات قرآنی فعال بوده و عملکرد آن ها مورد قبول اداره امور قرآنی قرار گرفته است.
وی افزود: 61 خانه قرآنی شهری و 54 خانه قرآن روستایی نیز در استان وجود دارد که به صورت مردمی اداره می شوند.
سرپرست اداره امور قرآنی با اشاره به اینکه 174 مرکز قرآنی شناسنامه دار در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند، افزود: هر چند که مراکز دیگری نیز در استان فعال بوده که ممکن است مجوز نداشته باشند که باید به سمت اخذ مجوز تشویق شوند تا کار آن ها شناخته شود و مورد حمایت سازمان دارالقرآن کریم قرار گیرند.
وی تاکید کرد: هرگونه اطلاع رسانی و تغییر در روند امور اجرایی موسسات شامل صدور مجوز جدید، تمدید، تغییر مکان ،نظارت و حمایت باید تابع مصوبات هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت باشد.
تقی پور عنوان کرد: دبیر خانه هیات رسیدگی به امور موسسات از زمان ادغام موسسات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی مستقر است.
وی افزود: هر گونه جابجایی در مکان موسسات و خانه های قرآنی قبل از اجرا باید فرایند آن به تایید اداره امور قرآنی استان برسد و پس از تایید اداره امور قرآنی و سازمان دارالقرآن و ثبت در مراجع ثبت اسناد در آن مکان شروع به فعالیت نمایند..
سرپرست اداره امور قرآنی استان همچنین گفت: تمام شعبه هایی که توسط موسسات در شهر های مختلف استان غیر قانونی ایجاد شده اند باید روند قانونی را طی نمایند.
تقی پور با تاکید بر روند قانونی ثبت موسسات قرآنی افزود: اگر موسسه ای بدون اخذ مجوز رسمی و ثبت شده باشد ، از فعالیت آنها جلو گیری بعمل می آید.

انتهای پیام

captcha