تربیت بیش از چهار هزار قرآن آموز در مؤسسه «اعتصام بحبل‌الله» دیواندره
کد خبر: 3730039
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

تربیت بیش از چهار هزار قرآن آموز در مؤسسه «اعتصام بحبل‌الله» دیواندره

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله در حال حاضر پنج مسجد را تحت پوشش فعالیت‌های خود دارد، گفت: از آغاز فعالیت مؤسسه تاکنون چهار هزار قران‌آموز در مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله تربیت شده‌اند.

ماموستا امجد غفوری، مدیرعامل مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله شهرستان دیواندره و حافظ سی جزء قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: این مؤسسه قرآنی به منظور تربیت نسلی آگاه نسبت به خدا، جهان و انسان به گونه‌ای که آنان را علاقمند به اخلاق اسلامی و اجتماعی و پایبندی به شعائر اسلامی گرداند و آن‌ها را برای فعالیت در راه اسلام مهیا کند.
وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مؤسسه در رشته حفظ، روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و حدیث از سال 91 به صورت مداوم در این مؤسسه برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های احکام و اخلاق، آداب اسلامی، ترجمه و مفاهیم، آموزش قواعد تفسیر نیز از دیگر کلاس‌های قرآنی این مؤسسه است.

برگزاری شش دوره مسابقه قرآنی در دیواندره
ماموستاغفوری با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد: از آغاز فعالیت مؤسسه تاکنون شش دوره مسابقات قرآنی در سه رشته حفظ، تفسیر و اذان برگزار کرده است.
وی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره این مسابقات اعلام کرد: هفتمین دوره مسابقات قرآنی مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل الله شهرستان سنندج اواخر تابستان برگزار می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله شهرستان دیواندره یکی دیگر از فعالیت‌های این مؤسسه برگزاری محافل جزءخوانی قرآن دانست و عنوان کرد: محافل جزء‌خوانی این مؤسسه به ویژه در ماه مبارک رمضان همواره مورد استقبال مردم شهرستان دیواندره قرار گرفته است.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع آسیب‌های ومعضلات اجتماعی با حضور کارشناسان برای مردم را یکی دیگر از فعالیت‌های این مؤسسه دانست و اعلام کرد: بیشترین آمار خودکشی سال گذشته در سطح استان مربوط به این شهرستان بوده که در این راستا ما اقدام به برگزار کارگاه‌های آموزشی با هدف هوشیاری خانواده‌ها کردیم.

تألیف کتاب شناسنامه سوره‌های قرآن
غفوری از تألیف چندین کتاب در این مؤسسه خبر داد و گفت: کتاب‌های چگونه قران را حفظ کنیم، راه آسان برای یادگیری فهم قران، احکام نماز و روزه برای دو رده سنی خردسالا و بزرگسال، گلچینی از احادیث پیامبر (ص)، شناسنامه سوره‌های قرآن کریم، زکات فریضه‌ای فراموش شده، دعاهای قرآنی و ... از جمله تالیفات این مؤسسه است که در کلاس‌های قرآن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به کتاب شناسنامه قرآن افزود: در این کتاب معنای آیات سوره، اسامی دیگر سوره، محتوای سوره، سال نزول و مکان نزول قرآن بیان می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله شهرستان دیواندره ادامه داد: سال گذشته در کلاس حفظ به تفکیک بانوان 120 نفرو آقایان 86 نفر حضور داشته‌اند.
وی با اشاره به حضور 143 نفر در کلاس‌های روخوانی و روانخوانی این مؤسسه گفت: از این تعداد 76 نفر بانوان و 65 نفر آقایان هستند.

حضور 471 نفر در کلاس‌های قرآنی مؤسسه
ماموستاغفوری با اشاره به اینکه تعداد 55 نفر در کلاس تفسیر، 18 نفر احکام، 35 نفر حدیث و 14 نفر در کلاس تجوید این مؤسسه شرکت کردند، افزود: در مجموع 471 نفر در کلاس‌های قرآنی مؤسسه در سال گذشته حضور داشتند.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تعداد شرکت‌کنندگان این کلاس‌ها در سال جاری نیز تعدادی بالاتر از کلاس‌های قرآنی سال گذشته باشد.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل الله در حال حاضر پنج مسجد را تحت پوشش فعالیت‌های خود دارد، افزود: تاکنون 150 نفر در کلاس قرآن موسسه ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله در حال حاضر پنج مسجد را تحت پوشش فعالیت‌های خود دارد، گفت: از آغاز فعالیت مؤسسه تاکنون چهار هزار قران‌آموز در مؤسسه قرآنی اعتصام بحبل‌الله تربیت شده‌اند.

وی در پایان به همکاری 15 مربی قرآن با موسسه اعتصام بحبل الله اشاره کرد و یادآور شد: هزینه‌های جاری مؤسسه، حقوق مربیان، تهیه جوایز، برگزاری اردوهای تفریحی و ... را خیرین تأمین می‌کنند.
انتهای پیام

captcha