نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه ریحانة‌النبی(س) کرمان/ «جشن کرامت» برگزار می‌شود
کد خبر: 3730127
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه ریحانة‌النبی(س) کرمان/ «جشن کرامت» برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه ریحانة‌النبی(س) بافت برنامه‌های متنوعی را برای قرآن‌آموزان خود در نظر گرفته است که برپایی جشن کرامت در روز میلاد حضرت معصومه(س) از جمله این برنامه‌هاست.

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه ریحانة‌النبی کرمان/ «جشن کرامت» برگزار می‌شود

طاهره کریم‌زاده، مدیر مؤسسه ریحانة‌النبی(س) شهرستان بافت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا بیان کرد: کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، برگزاری یک دوره تربیت مربی در رشته حفظ و تربیت 51 مربی از جمله فعالیت‌های مؤسسه ریحانة‌النبی(س) است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از کلاس‌های مؤسسه نسبتاً خوب است و در هر کلاس 14 نفر شرکت کرده‌اند، افزود: در حال حاضر دو مربی در مؤسسه فعالیت می‌کنند و برنامه‌های قرآنی ویژه تابستان در حال برگزاری است. در دوره‌های حفظ‌ قرآن‌آموزانی داشتیم که دوره تکمیلی حفظ را در این مؤسسه گذرانده و حافظ کل شده‌اند.

کریم‌زاده در رابطه با برگزاری مسابقات قرآین که از سوی این مؤسسه برگزاری می‌شود، بیان کرد: قرآن‌آموزان این مؤسسه در مسابقات سراسری و دهه فجر که به صورت عمومی برگزار شد شرکت کردند و حائز رتبه شدند.

وی اظهار کرد: در سال 93 پیش‌دبستانی قرآن با محوریت روخوانی و روانخوانی قرآن تحت نظارت مؤسسه راه‌اندازی کردیم که آموزش‌وپرورش به نحوه آموزشی ما ایراد گرفت و سبب تعطیل شدن پیش‌دبستانی شد و از آنجایی که راه‌اندازی مجدد این مرکز پیگیری و تلاش‌های بسیاری داشت موفق به راه‌اندازی مجدد آن نشدیم.

مدیر مؤسسه ریحانة‌النبی(س) اظهار کرد: در منطقه ما خانواده‌ها وضع مالی خوبی ندارند ولی با این حال از فعالیت‌های آموزشی و قرآنی فرزندان خود غافل نمی‌شوند و چه خوب است در کنار این اشتیاق، مسئولان استانی از ما حمایت مالی کنند تا بتوانیم دوره‌‌های متنوع و بهتری برای قرآن‌‌دوستان برگزار کنیم.

وی در رابطه با جشن دهه کرامت بیان کرد: امروز یک‌شنبه، 24 خردادماه ساعت 19 همزمان با نماز مغرب و عشاء جشنی ویژه روز دختر در پارک ساحلی بافت برگزار می‌شود که قرآن‌آموزان به همرا مادرانشان در این مراسم شرکت خواهند کرد و سخنران جلسه امام‌ جمعه شهر است.

یادآور می‌شود، مؤسسه ریحانة‌النبی(س) که در کرمان، بافت، چهارراه تربیت بدنی، ابتدای بلوار 22 بهمن واقع شده است، از سال 86 افتتاح شده است که از سال 92 مجوز فعالیتش را دریافت کرده و از سال 94 فعالیتش را به صورت رسمی آغاز کرده است‌.

انتهای پیام

captcha