اهدای ۱۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد همدان
کد خبر: 3730227
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

اهدای ۱۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد همدان

گروه اجتماعی - معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر 38 مورد پرونده نوعروس پشت نوبت دریافت خدمات جهیزیه است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است امسال 1500 جهیزیه با مبلغ اعتبار 60 میلیارد ریال به نوعروسان همدانی پرداخت شود.

علیرضا بحیرایی معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به پرداخت 73 مورد جهیزیه به نوعروسان همدانی در سالجاری افزود: تا کنون بیش از 2 میلیارد و 920 میلیون ریال برای پرداخت این جهیزیه‌ها هزینه شده و 27 مورد هدیه ازدواج با هزینه‌کرد مبلغ 405 میلیون ریال به پسران جوان هدیه شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 38 مورد پرونده نوعروس پشت نوبت دریافت خدمات جهیزیه است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است امسال 1500 جهیزیه با مبلغ اعتبار 60 میلیارد ریال به نوعروسان همدانی پرداخت شود.
بحیرایی هدف از پرداخت این کمک‌هزینه را تحکیم نطام خانواده عنوان کرد و گفت: تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج و آغاز زندگی مشترک، تأمین بسترهای توانمندی در سایه آسایش و سلامت خانواده، حفظ و تقویت اقتصادی و اجتماعی زوج‌های جوان برای خروج از خدمات سیستم امداد و گسترش فرهنگ اسلامی و دینی از جمله اهداف پرداخت کمک هزینه دریافت جهیزیه است.
وی تصریح کرد: مبالغ کمک هزینه دریافت جهیزیه از محل اعتبارات تسهیلات صندوق امداد و ولایت و بانک‌ها، از ردیف اعتبار مبتنی بر نیاز، ردیف اعتبارات دولتی و اعتبارات صدقات تأمین می‌شود.
بحیرایی با بیان اینکه تأمین جهیزیه صرفا نقدی و در قالب مساعدت‌های بلاعوض پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: نرم پرداخت جهیزیه کلی و ازدواج مجدد بانوان حداکثر تا 40 میلیون ریال بلاعوض و هدیه پسران نیز حداکثر تا مبلغ 15 میلیون ریال است.
وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته 1378 مورد جهیزیه با مبلغ اعتبار بیش از 30 میلیارد و 511 میلیون ریال به نوعروسان پرداخت شده است.
انتهای پیام

captcha