افزایش تصادفات درشهرهای خراسان‌شمالی
کد خبر: 3730901
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

افزایش تصادفات درشهرهای خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی-فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی ازافزایش تصادفات در شهرهای استان خبرداد.

کاهش تلفات سوانح رانندگی درخراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی استان در نشست خبری اظهارکرد: ازابتدای سال جاری تاکنون ۸۷۵ فقره تصادف درون شهری در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی متوفیان سوانح رانندگی در استان، افزود: موتورسیکلت ها ۲۰درصد، سواری شخصی۶۴درصد،وانت بار۱۰درصدسهم تقصیر را در تصادفات به خود اختصاص داده اند.

وی یادآورشد: عدم رعایت حق تقدم، توجه به جلوو عدم رعایت فاصله طولی از مهمترین دلایل بروز تصادف در شهرهای این استان است.

مظاهری با اشاره به اعمال قانون ۱۰۱ هزار راننده متخلف، افزود: امسال یک هزارو ۶۶۸ خودرو و سه هزارو۷۶۰ موتورسیکلت متخلف به پارکینگ منتقل شده اند.

کاهش تلفات سوانح رانندگی درمحورهای خراسان شمالی

مظاهری با بیان اینکه طی سال جاری ۶۴ نفر بر اثر تصادف جان خودرا در محورهای استان از دست داده اند، افزود: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۸۶ نفر بود.

وی با اشاره به اینکه امسال درجاده های خراسان شمالی ۸۷۲ فقره تصادف رخ داده، افزود: ۳۳درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، ۱۳درصد انحراف به چپ، ۲۰ درصد سرعت غیرمجاز اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: دراین مدت ۱۰۵ هزار فقره برگ اخطاریه صادرشده که مهمترین دلایل آن سرعت و سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه و انحراف به چپ است.

کشف ۷۹۳ کیلو مواد مخدر درخراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با کشف ۷۹۳ کیلوگرم موادمخدر در استان طی سال جاری، گفت: ۹ کیلو از مواد کشف شده صنعتی بوده که به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است.

مظاهری با بیان اینکه میزان کشف مواد مخدر امسال هشت درصد افزایش یافته است، افزود: باتوجه به دستگیری ۴۱۱ قاچاقچی در استان این درحالیست که میزان دستگیری این افراد ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه امسال پنج باند توزیع مواد مخدرمتلاشی شده است، یادآورشد: دراین مدت ۳۷ خودروی قاچاقچیان نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

کشف ۶فقره قتل طی امسال درخراسان شمالی

مظاهری بااشاره به اقدامات انجام شده در پلیس آگاهی استان اظهار کرد: امسال شش فقره قتل در استان کشف شده است که پنج فقره قتل مربوط به سال جاری و یک فقره مربوط به سال گذشته است.

وی افزود: امسال شمار قتل های کشف شده در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 29 درصد کاهش دارد. 

دستگیری ۸۷۱ سارق در خراسان شمالی

مظاهری با اشاره به اینکه امسال پنج باند سارقان اعم از سارقان احشام، منزل و خودرو متلاشی شده است گفت: از دو هزار و 147 فقره پرونده سرقت، یک هزار و 121 فقره پرونده منجر به کشف شده و در این زمینه 871 نفر دستگیر شده اند.

وی با اشاره به تشکیل 221 فقره پرونده جعل و کلاهبرداری در استان، گفت: در این زمینه 222 نفر دستگیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت سرقت اتومبیل 19 درصد، کیف قاپی 35 درصد، سرقت مسلحانه 100 درصد و سرقت به عنف 21 درصد کاهش داشته است.

 

captcha