نشاط معنوی در ۲۳ بقعه استان قم
کد خبر: 3730914
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

نشاط معنوی در ۲۳ بقعه استان قم

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان قم از اجرای طرح نشاط معنوی در ۲۳ بقعه استان قم هم زمان با اوقات فراغت تابستانی خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به آغاز طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان اظهار کرد: این طرح از هفت سال پیش جهت پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امامزادگان اجرا شده تا بتوانیم به آن چشم‌اندازی که برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه طراحی کرده‌ایم، دست یابیم.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی با اشاره به مخاطبین این طرح اظهار کرد: مخاطبان این طرح که همزمان با قم در یک هزار و ۵۵۳ امامزاده کشور نیز برگزار می‌شود، دختران و پسران ۷ تا ۱۸ سال هستند که ۴ بقعه در خلجستان، ۴ بقعه در کهک، ۸ بقعه در ناحیه یک و ۷ بقعه در ناحیه دو شهر قم میزبان طرح نشاط معنوی امسال هستند.

وی با بیان این که برنامه‌های مختلف معرفتی، بصیرتی، ورزشی و فرهنگی در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر این ۶۰ مبلغ نیز همزمان با اجرای طرح در بقاع متبرکه حضور دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: در برنامه‌های بصیرتی بحث دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و پیوند با ولایت را مورد تاکید قرار دارد که با همکاری هیئت‌های طراز اسلامی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص سایر برنامه‌ها گفت: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی آموزش هیئت امنا و خدام، افرادی که در طرح نشاط معنوی حضور می‌یابند آموزش‌های لازم را برای خدام افتخاری نیز فرا می‌گیرند.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان در خصوص برنامه‌های ورزشی نیز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در چندین استخر و زمین‌های ورزشی برنامه‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود.

مریم بشیری

انتهای پیام

captcha