از حافظان، فعالان و مؤسسات برتر استان قزوین تجلیل شد
کد خبر: 3731019
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

از حافظان، فعالان و مؤسسات برتر استان قزوین تجلیل شد

گروه فعالیت های قرآنی ــ آئین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان قزوین برگزار شد. 

از حافظان، فعالان و مؤسسات برتر استان قزوین تجلیل شد

به گزارش ایکنا از قزوین، همایش حافظان قرآن کریم و آئین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی، حافظان و فعالان قرآنی در شبستان امیرالمؤمنین قزوین برگزار شد. 
در این مراسم آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، حجت‌الاسلام سيد عباس مهندسي مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس و جمعی دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی مجیدی در این مراسم اظهار کرد: امسال اولین سال فعالیت مشترک در بحث طرح حفظ قرآن کریم بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور است که این موضوع در استان قزوین نیز محقق شد.
وی افزود: به یمن این مشارکت و یکپارچگی و همکاری مشترک شاهد برکات و نعمات بسیاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان هستیم  به‌گونه‌ای که حضور حافظین قرآن شرکت‌کننده در شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان با رشد چشمگیری مواجه بود. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) همواره انس با قرآن را مورد تأکید داشتند به‌گونه‌ای که در حدیثی از ایشان چنین آمده است «بر شما باد توجه و پیروی از دستورات قرآن چراکه شفایی سودمند و داروی پربرکت و نگهبان کسی است که به آن چنگ می‌زند و نجات‌بخش کسی است که از آن پیروی می‌کند.»
حجت‌الاسلام مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: برپای این‌گونه مجالس و محافل قرآنی می‌تواند بهانه‌ای برای عمل به آموزه‌های قرآن کریم در جامعه باشد که امیدواریم این امر در استان قزوین نیز محقق شود.
به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از بیش از 50 برگزیده قرآنی شانزدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم و تعدادی از مؤسسات برتر قرآنی استان قزوین تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha