اجرای 250 برنامه با حضور خدام رضوی در یزد
کد خبر: 3731429
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

اجرای 250 برنامه با حضور خدام رضوی در یزد

گروه معارف- دبیر یازدهمین دوره جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد از برگزاری قریب 250 برنامه به مناسبت دهه کرامت با حضور خدام حرم رضوی در این استان خبر داد.

اجرای 250 برنامه با حضور خدام رضوی در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، سید ناصر حیدری، دبیر یازدهمین دوره جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد شب گذشته در مراسم استقبال از خدام حرم رضوی ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: این جشنواره مردمی در 438 شهرستان و 17 کشور جهان برگزار می شود که یک صدا این ندا را داریم و همه شهرمان را صحن دارالعباده آستان رضوی کرده ایم.

وی افزود: جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد هم اکنون آغاز به کار کرده و تا ششم مردادماه ادامه دارد و 16 نفر از خدام حرم رضوی با 4 گروه در 44 نقطه شهری و روستایی برنامه دارند.

دبیر یازدهمین دوره جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد گفت: در استان قریب به 250 برنامه پیش بینی شده که با توجه به درخواست ها و اظهار ارادت مردم به خدام حرم رضوی این میزان نیز افزایش پیدا می کند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: دیدار با علما ، خانواده های شهدا، دانش آموزان، و دانشجویان و .. از جمله این برنامه ها است که 17 جشن نیز در استان در این زمینه برگزار می شود و مراسم جشن بزرگ نیز در آستان مقدس امامزاده سید جعفر(ع) برگزار می شود و قریب به چهل هزار نفر در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: شعرخوانی و تئاتر و جشن بزرگی که استقبال مردمی با مدلی کاملا اسلامی برگزار می شود و برای اولین بار در استان نیز مسابقه در سه گروه سنی برگزار می شود.

دبیر یازدهمین دوره جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد بیان کرد: این برنامه به عنوان شعائر الهی است و فرهنگ و نسیم رضوی می برد و بسیاری از ناملایمات را از بین می برد و در این راستا نیز بسیاری از خدمات رایگان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: درمان رایگان 500 نفر از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست استان و درمان رایگان، ایستگاه های سلامت در 13 نقطه، 200 وام کارآفرینی ازجلمه این برنامه ها است.

حجت الاسلام حیدری گفت: اطعام در مناطق محروم، تهیه جهیزیه، آزادسازی زندانیان، اعزام تورهای زیارتی، ترمیم خانه های نیازمندان از جمله برنامه های دیگر ما است.

وی بیان کرد: 5 هزار کتاب با محتوای سبک زندگی و برگزاری مسابقه از آن به عنوان برنامه محتوایی ما است که در این زمینه نیز برگزار می شود.

حیدری ادامه داد: تمامی هزینه های این برنامه به صورت مردمی برگزار می شود و در سطح کشور نیز این به صورت خودجوش مردمی برگزار می شود.

captcha