بقاع متبرکه مکان های توسل و انس هستند
کد خبر: 3731546
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مومنی:

بقاع متبرکه مکان های توسل و انس هستند

  استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت زیارت امامزادگان گفت:

 

 

به گزارش ایکنا از قم حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شب گذشته در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سید معصوم(ع) که در این مکان مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ملائکه در این مکان ها حضور داشته و فراز و فرود دارند و این نشان از عضمت و بزرگی مقام و منزلت ایشان دارد.

وی ادامه داد: آیت الله بهاءالدینی لیالی قدر به یکی از امامزادگان می رفتند و مراسم احیای قدر را در امامزادگان برگزار می کردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: این بقاع نورانی مکان های توسل و انس هستند ولی آن مکان هایی که در بالاترین مقام قرار دارند حرم مطهر معصومین است.

وی با بیان این که در حرم های نورانی معصومین و امامزادگان آرامش بر قلب انسان حاکم می شود، افزود: بر اساس روایت های متعدد زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) بالاترین ثواب را دارد،بعد از زیارت ابا عبدالله، زیارت امام رضا(ع) بیشترین ثواب را دارد.

مومنی بیان کرد: در روایت مختلف از امامان آمده است که اگر انسان ها با معرفت وارد حرم امام رضا(ع) وارد شده و زیارت کنند تمامی گناهان آن ها حتی به اندازه یک ریگ بخشیده می شود.

وی در ادامه بیان منزلت های زیاد امام مهربانی ها بیان کرد: پیغمبر خدا دو بار عبارت پاره تنم را به کار بردند یک بار برای حضرت زهرا (س) و یک بار دیگر برای امام رضا این عبارت را فرمودند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام زمان(عج)نیز زیارت امام رضا را بسیار تاکید نموده و فرموده اند که هر کسی امام رضا (ع )را زیارت کند، دعایش مستجاب می شود.

وی افزود: از هر نقطه ای که هستید می توانید امام رضا (ع )را زیارت کنید و اجر و قرب خود را ببرید.مومنی در بخش دیگری از صحبت های خود به فضیلت های زیارت حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: حرم کریمه اهل بیت تنها امامزاده ای است که امام صادق(ع) ، امام رضا (ع) و امام جواد(ع) تاکید فرموده اند که هر کسی ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۳ امامزاده داریم که زیارت خاص دارند، اول حضرت ابوالفضل (ع )، دوم حضرت علی اکبر(ع) و سوم حضرت مصومه(ع) که زیارت نامه خاص دارند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: زیارت حرم فاطمه معصومه(س) شان و منزلت بالایی دارد ، مردم از دامن این خانم دست برندارید، این خانم خیلی از کارها را راه می اندازند و بدانید بهشت ۸ درب دارد که یکی از آن ها از قم باز می شود.

وی یادآوری کرد: تمامی این ها به برکت حرم حضرت معصومه(س) است که هیچ مبتلایی را ناامید نمی کند و در واقع حرم ایشان حرم همه اهل بیت است.  

انتهای پیام

captcha