معضلات فرهنگی، مهم‌ترین ریشه طلاق است/ عوامل موثر در وقوع طلاق بررسی شود
کد خبر: 3731584
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

معضلات فرهنگی، مهم‌ترین ریشه طلاق است/ عوامل موثر در وقوع طلاق بررسی شود

گروه اجتماعی- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین ریشه طلاق، معضلات فرهنگی است، اظهار کرد: بیشترین آمار طلاق در سال‌های اولیه ازدواج رخ می‌دهد و اگر ریشه طلاق را بررسی کنیم، صرفاً مربوط به بیکاری و اعتیاد نیست بلکه به دلیل معضلات فرهنگی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

 معضلات فرهنگی، مهم‌ترین ریشه طلاق است/ عوامل موثر در وقوع طلاق بررسی شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌‌شرقی، امروز در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، با بیان اینکه مهم‌ترین ریشه طلاق، معضلات فرهنگی است، اظهار کرد: بیشترین آمار طلاق در سال‌های اولیه ازدواج رخ می‌دهد و اگر ریشه طلاق را بررسی کنیم، صرفاً مربوط به بیکاری و اعتیاد نیست بلکه به دلیل معضلات فرهنگی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، با اشاره به آمارهایی که نشان می‌دهد بیشتر طلاق‌ها در سال‌های اولیه ازدواج رخ می‌دهد، افزود: باید بررسی شود که چه عواملی در این خصوص دخیل است.

وی با اشاره به بالا بودن آمار طلاق در سطح تحصیلاتی دیپلم و پیش‌دانشگاهی گفت: این موضوع به دلیل تجربه کم و آموزش ناکافی بوده که منجر به طلاق شده‌ است.

شهرتی‌فر با تأکید براینکه برای حفظ ثبات و استحکام نهاد خانواده باید هر کاری انجام دهیم، گفت: در سه‌ ماهه اول سال 97 میزان ازدواج در استان به 9 هزار 312 مورد افزایش‌یافته که جای شکر دارد اما متأسفانه طلاق هم افزایش قابل‌توجهی داشته است.

بهروز مهدوی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌ شرقی نیز در این نشست بر ضرورت مداخله فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ‌سازی شود تا جشن‌ها و آیین‌های مختلف نظیر چهارشنبه‌سوری به‌واقع جشن باشد تا مردم احساس آرامش کنند نه اینکه هر ساله شاهد حوادث دردناک باشیم.

وی، ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی دستگاه‌ها باید نظر بدهند، صرف ارائه پروپوزال و پژوهش‌های میدانی کافی نیست بلکه هر دستگاه نسبت به وظیفه و حوزه عملی خود باید راهکاری مناسب ارائه کند.

مهدوی، تأکید کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان تولیدکنندگان علم باید مداخله و اظهارنظر کرده و راهکاری عملی و مناسب و قابل‌ اجرا ارائه کنند تا مثمرثمر باشد و جوانان در ایام جشن از فضای مناسب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha