دعوت از هیئتی اندیشه ورز برای ایجاد طرح‌های جدید در اوقاف
کد خبر: 3731621
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
حجت الاسلام عادل:

دعوت از هیئتی اندیشه ورز برای ایجاد طرح‌های جدید در اوقاف

گروه جامعه ــ‌ معاون جدید فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف دعوت از هیئتی اندیشه ورز برای ایجاد طرح‌های جدید در اوقاف را از جمله برنامه های خود در این پست خواند و افزود: دست به دست کردن پیام‌هایی که از صحت و سقم آن اطلاع کافی نداریم کمکی به دشمن برای گسترش شبهه‌ها در مورد امامزادگان است.

حجت الاسلام عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با ایکنا؛ در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌های جدیدی را در دستور کار خود دارید، عنوان کرد: اولین اقدام مد نظر من دعوت از هیئت‌های اندیشه ور از خارج سازمان اوقاف به داخل سازمان است تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف با بهره مندی از افکار نو و پویا برنامه‌های جذاب تری را پیش بینی کنیم.
 
وی رسیدگی به حوزه وقف و احصای نیاز‌های روز، امور قرآنی، بقاع متبرکه و مساجد را از مهم‌ترین محور‌های مد نظر این سازمان برای ورود به فعالیت‌های فرهنگی برشمرد و گفت: آرمان و اهداف عالیه اسلام و انقلاب از محور‌های کاری این سازمان به لحاظ فرهنگسازی محسوب می‌شود.

وی به اقداماتی که باید در راستای معرفی و شبهه زدایی در مورد سندیت امامزادگان صورت گیرد اشاره و عنوان کرد: سازمان اوقاف در این زمینه اقدامات متعددی داشته است که در عرصه‌های مختلف از تولید فیلم و سریال گرفته تا تولید کتاب می‌توان بدان اشاره کرد که به مرور زمان عملیاتی و اجرایی می‌شود.
 
وی افرایش حجم و گستره فعالیت‌های فرهنگی را سبب ازدیاد شبهه از سوی دشمنان دانست و گفت: هر چه این فعالیت‌های فرهنگی پررنگ‌تر و مردم به سوی امامزادگان راغب‌تر شوند، دشمنان نیز بیشتر در صدد تخریب این بقاع متبرکه بر می‌آیند چرا که از این دریچه احساس خطر می‌کنند.
 
حجت الاسلام عادل خواستار همکاری گسترده‌تر سایر نهاد‌ها به منظور معرفی امامزادگان شد و گفت: حوزه‌های علمیه، مراکز دانشگاهی؛ علما و اصحاب رسانه و در رآس ان‌ها سازمان اوقاف باید در این زمینه به فعالیت بپردازند و با در دست داشتن سند با مردم سخن بگویند.
 
وی همچنین از مردم خواست در مواجهه با پیام‌هایی که به شبهه سازی پیرامون امامزادگان پرداخته است با بصیرت و دقت بیشتری عمل کنند و گفت: دست به دست کردن پیام‌هایی که از صحت و سقم آن اطلاع کافی نداریم کمکی به دشمن برای گسترش شبهه‌ها است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بر ضرورت تولید برنامه‌های مختلف برای اقشار مختلف جامعه تأکید و تصریح کرد: در راستای معرفی امامزادگان نباید صرفا به مخاطبان این بقاع بسنده کنیم، بلکه باید به سراغ قشری برویم که انس کمتری با این اماکن مقدسه دارند تا آنان نیز از مسیر دریافت اطلاعات بتوانند از ظرفیت‌های این بقاع متبرکه بهره‌مند شوند.
 
انتهای پبام
captcha