دنیا و آخرت ما با امام زمان(عج) گره خورده است
کد خبر: 3731690
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
امام جمعه رشت:

دنیا و آخرت ما با امام زمان(عج) گره خورده است

گروه اجتماعی- آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه دنیا و آخرت ما با امام زمان(عج) گره خورده است، عنوان کرد: خوشا به کال حجاج که در سرزمین منا با امام زمان(عج) ملاقات می کنند.

دنیا و آخرت ما با امام زمان(عج) گره خورده است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 29 تیر در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه فاصله گرفتن از اسلام و قرآن انسان را دچار گمراهی می کند، گفت: سبک زندگی اسلامی انسان را به سعادت دنیوی و اخروی می رساند.

وی بهترین تربیت را تربیت اسلامی و قرآنی دانست و افزود: برای اینکه نسل های آینده ما زندگی خوب و سعادتمندی داشته باشند، باید از قرآن الگو بگیریم و وابسته به شیوه های تربیتی غیر الهی نباشیم.

این کارشناس دینی، از والدین خواست برای تربیت فرزندان خود به سبک زندگی اسلامی و الگوهای قرآنی روی بیاورند و گفت: اگر خانواده ها به اسلام و آموزه های تربیتی اهل بیت(ع) تاسی بجویند، از گمراهی در امان خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دوری از مبانی دینی را یکی از مهمترین عوامل بزهکاری های اجتماعی دانست و عنوان کرد: امروزه تمامی صاحب نظران و اندیشمندان در حوزه علوم انسانی و اجتماعی اعتقاد دارند که اسلام الگوهای تربیت درست را ارائه می کند و لذا خانواده ها می توانند در پرتو اسلام به موفقیت برسند. این در حالی است که الگوهای تربیت غیر اسلامی به بن بست رسیده است.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه گاهی انسان گمراه به گمراه شدن خود باور ندارد، خاطرنشان کرد: روحانیون سایر ادیان الهی نیز بر دستورات دینی جهت رفع آسیب های اجتماعی تاکید دارند.

امام جمعه رشت، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت، متذکر شد: حدیث «سلسله الذهب» بخش مهمی از تلاش امام رضا(ع) برای تبیین معارف اسلامی در سفر به ایران بود.

امروز ملت ایران ملتی عزتمند و با اقتدار هستند

وی ضمن گرامیداشت هفته حج، اضافه کرد: فاجعه منا لکه ننگی برای آل سعود است و بی توجهی آنان این فاجعه دردناک را رقم زد. البته هنوز ابعاد کامل این فاجعه آشکار و مشخص نشده است.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه دنیا و آخرت ما با امام زمان(عج) گره خورده است، عنوان کرد: خوشا به حال حجاج که در سرزمین منا با امام زمان(عج) ملاقات می کنند، اما نکند خدای ناکرده امام زمان را ببینید و حضور ایشان را درک نکنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان، از مسلمانان خواست برای سلامتی امام زمان(عج) دعا کنند و گفت: اگر ما همواره به یاد امام زمان باشیم، ایشان نیز به ما توجه خواهند کرد.

وی سفر نماینده مقام معظم رهبری به کشورهای همسایه را حاوی دستاوردهای خوبی برای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارز دانست و یادآور شد: امروز بسیاری از کشورها مشتاق برقراری ارتباط با ایران هستند، در حالی که اروپا و آمریکا سعی دارند ایران را در فشار و تنگنا قرار دهند، اما توطئه آنان راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه رشت، تصویب قانون کاپیتولاسیون را خیانت به ملت ایران دانست و تاکید کرد: امروز ملت ایران ملتی عزتمند و با اقتدار هستند و در برابر تمام قدرت های استکباری ایستاده اند.

انتهای پیام

captcha