ریشه‌کنی فساد و تبعیض مطالبه عمومی/ فرهنگ صرفه جویی ارتقا یابد
کد خبر: 3731714
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

ریشه‌کنی فساد و تبعیض مطالبه عمومی/ فرهنگ صرفه جویی ارتقا یابد

گروه سیاسی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به دیدار ماه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان کشور در بحث اقتصاد و ریشه‌کنی فقر و فساد تصریح کرد: ایشان ریشه‌کن کردن فقر و فساد را اولویت اول جامعه بیان کرده اند و برخورد قاطع با فساد و مفسدان اقتصادی را یک مسئله بسیار مهمی میدانند.

 ریشه‌کنی فساد و تبعیض مطالبه عمومی/ فرهنگ صرفه جویی ارتقا یابد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه سفر آقای ولایتی به عنوان مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی به روسیه در هفته اخیر حامل پیام بزرگی بود گفت: بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران این سفر را سفری راهبردی و تاریخی ارزیابی کردند چراکه این سفر اولین گام برای راهبردی‌سازی رابطه بین سه قدرت مهم روسیه، چین و هند است.
وی، افزود: ایران انگیره و توان برقراری رابطه فعال با سایر قدرت‌ها را دارد و مقامات روسیه، چین و هند در موضوعات مطرح شده، متفق‌القول عقیده داشتند که ایران نقش مهم در مثلث امنیت منطقه دارد.
خطیب جمعه تبریز، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تحولات این هفته در منطقه پیامدهای این سفر تاکید کرد: امیدواریم مسئولان کشورمان در حوزه بین‌المللی سفرهای مشابهی برای تقویت نظام انجام دهند و بهره‌برداری خوبی از این سفرها داشته باشیم.
حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به دیدار ماه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان کشور در بحث اقتصاد و ریشه‌کنی فقر و فساد تصریح کرد: ایشان ریشه‌کن کردن فقر و فساد را اولویت اول جامعه بیان کرده اند و برخورد قاطع با فساد و مفسدان اقتصادی را یک مسئله بسیار مهمی میدانند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان تاکید دارند که به حرف مردم گوش دهید چراکه مردم از فساد شکایت دارند، مردم فساد و تبعیض را تحمل نمی‌کنند و گله‌مند هستند.
اوی، گفت: از این‌رو مسئولان قوای سه گانه باید دست در دست هم برای تحقق عدالت با مفاسد اقتصادی برخوردی قاطع داشته باشند و و در جهت ریشه کن کردن فساد و فقر گام های عملیاتی بردارند.
امام جمعه تبریز، با بیان اینکه مردم هم بر مقابله با توطئه اقتصادی دشمن وظایفی دارند گفت: برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان باید زیاده روی ها و ول خرجی را از زندگی هایمان حذف کنیم که البته این موضوع به نفع کشور است.
حجت‌السلام آل هاشم در ادامه با اشاره به اینکه نقدینگی باید در اختیار تولید باشد گفت: آن کسانی که دارای امکانات مالی هستند و نقدینگی زیادی دارند، باید به سمت تولید هدایت شوند تا چرخ زندگی مردم بچرخد. البته باید زمینه این کار را هم فراهم کنیم و با بر طرف کردن مشکلات صنعتگران نقدینگی به سوی تولید سرازیر شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به تجارو بازرگانانی با خارج از مرز ها کار می‌کنند گفت: کسانی که دست در تجارت و بازرگانی دارند، مراقبت کنند تا کالایی را که در داخل تولید می شود و چیزی که نیاز مردم نیست را وارد نکنند.
وی در ادامه خطبه ها به لایحه جنجالی و نژادپرستانه موسوم به یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: روز گذشته این لایحه به رأی گذاشته و تصویب شد که براساس آن تمام سرزمین فلسطین کشوری برای صهیونیست است و فلسطینیان ساکنان این کشور از تمام حقوق انسانی و شهروندی محروم هستند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: طبق این لایحه زبان عربی از تمام مدارس فلسطین حذف و زبان عبری به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود و حتی براساس این قانون شهر قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته میشود.
خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه جهان اسلام در موضوع فلسطین هرگز تن به سازش نخواهد داد گفت: طرح این لایحه موجب اعتراضات زیادی در داخل خود رژیم صهیونیستی نیز شده به طوریکه ۶۲ رأی موافق در مقابل ۵۵ رأی مخالف مصداق و نشانگر است.
امام جمعه تبریز افزود: سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از حکام سازش‌‌کار عرب تعیین‌کننده سرنوشت قدس قبله اول مسلمانان نیستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند سیاست شیطانی موسوم به معامله قرن به یاری خداوند هرگز محقق نخواهد شد.
حجت‌الاسلام آل هاشم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بحرانی آب در آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت بحرانی آب در استان برای آینده حاد اعلام شده است به طوریکه به دلیل کمبود شدید بارندگی، با بحران آب مواجه هستیم و چهار سد اصلی تامین‌کننده آب شرب در استان با کاهشی به میزان ۵۰ درصد روبه‌رو هستند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مردم باید مسئله آب را جدی بگیرند افزود: میزان بارش استان از ابتدای سال‌جاری ۱۰۰ میلی‌متر اعلام شده که اگر مدیریت مصرف آب را در همه بخش‌ها جدی نگیریم، قطعاً سال آینده با بحران آب مواجه خواهیم شد.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه آب شرب بایداز مصارف دیگر جداسازی شود گفت: ترویج فرهنگ صرفه‌جویی مصرف آب میان خانواده‌ها و تبدیل موضوع آب به یک دغدغه عمومی ، کشور و به طبع آن استان ما را از بحران آب امری ضروری است که رسانه‌ها در آن نقش بسیار زیادی دارند.

انتهای پیام

captcha