ابلاغ و اجرای 35 راهنمای بالینی و استحقاق سنجی بیمه‌شدگان
کد خبر: 3731765
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

ابلاغ و اجرای 35 راهنمای بالینی و استحقاق سنجی بیمه‌شدگان

گروه سلامت ــ مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به اهمیت کاهش تقاضاهای القایی از ابلاغ و اجرای راهنماهای بالینی برای کاهش این تقاضاها و اجرای درست و دقیق خدمات درمانی به بیمه‌شدگان خبر داد.

ابلاغ و اجرای 35 راهنمای بالینی و استحقاق سنجی بیمه‌شدگان/ اهمیت نظارت برای کاهش تقاضاهای القاییطاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه سلامت در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه همواره یکی از آسیب‌هایی اخلاق پزشکی را تهدید می‌کند موضوع تقاضای القایی است؛ عنوان کرد: دراین راستا ما گام‌هایی را برداشته‌ایم که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی سامانه برخط و استحقاق سنجی بیمه‌شدگان پرداخت و از این طریق می‌توان به مصرف منطقی دارو و کنترل تقاضاهای القایی پرداخت.
وی افزود: از طریق استحقاق سنجی می‌توان تشخیص داد که چه بیماری و به چه اندازه‌ای از خدمات درمانی بهره‌مند شده یا چه اندازه برای او دارو تجویز شده است، تمامی خدماتی که این فرد در هر جایی که دریافت کرده باشد از طریق استحقاق سنجی قابل شناسایی است.
موهبتی اجرای راهنماهای بالینی را گامی دیگر در اجرای دقیق خدمات درمانی دانست و عنوان کرد: در این راستا قرار است حدود 60 راهنمای بالینی تدوین شود که 35 راهنمای بالینی تدوین و ابلاغ شد.
وی افزود: برای اجرای درست این راهنماهای بالینی باید بانک اطلاعاتی خود را روی سامانه‌های الکترونیکی پیاده می‌کنیم، این سامانه‌ها با دقت و سلامت بیشتری کار را انجام می‌دهد و خطا و اشتباه‌ هم ندارند.
موهبتی تأکید کرد: شرط خرید خدمت از سوی بیمه‌ها اجرای دقیق راهنماهای بالینی است؛ در غیر این صورت بیمه‌ها هچگونه خدمتی را از بیمارستان‌ها قبول نمی‌کنند.
مدیرعامل بیمه سلامت بیان کرد: در صورتی که همه این‌موارد اجرا شود باید رفتار خدمت‌دهندگان نیز درست شود، از سوی دیگر باید نظارت را جدی بگیریم تا تخلف‌های حوزه خدمات بهداشتی و درمانی را حل کنیم.
وی ادامه داد: اگر راه‌هایی برای اجرای درست و دقیق خدمات داشته باشیم و اما نظارت را درست انجام ندهیم یا از تخلف‌ها و خطاها چشم پوشی کنیم و امکان اینکه تخلف‌ها گسترده شود بیشتر است، لذا با اجرای راهنماهای بالینی و نظارت بر اجرای آن می‌توان می‌توان از تخلف پیشگیری کرد.
موهبتی یادآور شد: وجدان و اخلاق فردی خود فرد نیز از بسیاری تخلفات پیشگیری می‌کند، در صورتی که بخواهیم هر گونه خطا و بی اخلاقی را کاهش دهیم باید در وهله نخست اخلاق را ارتقا داده و سپس با نظارت سعی در کاهش تخلفات داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha