آغاز ساماندهی و مرمت ضلع شمالی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)
کد خبر: 3731895
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

آغاز ساماندهی و مرمت ضلع شمالی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)

گروه اجتماعی - به دنبال اجرای پروژه مرمت و ساماندهی ایوان جنوبی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در بهمن 96، عملیات اجرایی مرمت رواق‌های ضلع شمالی این بنای ارزشمند تاریخی - مذهبی با نظارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین آغاز شد.

آغاز ساماندهی و مرمت ضلع شمالی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع) واقع در ابتدای خیابان کوروش از اماکن ارزشمند تاریخی– مذهبی دوره صفویه به شمار می‌رود که با توجه به قدمت بنا و جایگاه و اعتبار ویژه آن نزد مردم قزوین و گردشگران، مرحله اول طرح مرمت این بنای تاریخی– مذهبی شامل ساماندهی و مرمت ایوان جنوبی از زمستان 96 در دستور کار گرفت که طی آن اقدام‌های مرمتی چون مرمت دیواره، دانه گذاری آجری، نصب پنجره، بندکشی و نصب ناودان سنگی با مشارکت هیئت‌امنای آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) و تحت نظارت احسان نورانی به اجرا درآمد.
حضرتی افزود: مرحله جدید مرمت و ساماندهی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شامل مرمت رواق‌های ایوان ضلع شمالی از اواسط تیرماه سال جاری با مشارکت هیئت‌امنای امامزاده آغاز و اقدام‌های مرمتی اعم از استحکام‌بخشی و مرمت طاق، کف‌سازی، گچ‌کاری، بندکشی و احیاء مسیر دسترسی به پشت‌بام تحت نظارت احسان نورانی در حال انجام است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با انجام مرمت و بهسازی به‌هنگام بناهای ارزشمند تاریخی– مذهبی ضمن حفظ جایگاه مذهبی و عبادی این اماکن، جهت صیانت و نگهداری از این اماکن گام‌های مؤثری برداریم.
به گزارش ایسنا، بقعه امامزاده اسماعیل (ع) در سه راه خیابان انصاری روبروی بنای تاریخی عالی‌قاپو قرار دارد و در تاریخ ۲۰/۷/۱۳۷۶ با شماره ۱۹۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این آرامگاه در دوره قاجار موردبازسازی قرارگرفته و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه‌های معتبر استان قزوین به شمار می‌رود.
انتهای پیام

captcha