حجاب برای بانوان به حالت انحصارگرایی تبدیل شده است
کد خبر: 3732075
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

حجاب برای بانوان به حالت انحصارگرایی تبدیل شده است

گروه معارف - عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه حجاب برای بانوان به یک حالت انحصارگرایی تبدیل شده است، گفت: حجاب در جامعه باید برای مردان نیز به طور کامل تبیین گردد.

لزوم تبیین رعایت حجاب برای مردان در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیامک جعفرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی به دلایل بد حجابی بانوان اشاره کرد و افزود: دلیل بد حجابی بانوان بیشتر آقایان بوده زیرا عفاف و حجاب فقط برای زن حالت انحصار گرایی دارد و اگر از حالت انحصارگرایی خارج شود و برای آقایان هم پوشش اسلامی تعریف شود و مردان نیز پایبند حجاب شوند زن با خود نمی گوید:‌ زمانی که مرد بی‌حجاب می گردد، چرا زن باید با حجاب باشد؟

وی ادامه داد: هم در مقابل زنان نامحرم وجود داشته و هم در مقابل مردان نامحرم وجود دارد، پس مردان نیز باید مانند بانوان از گوهر وجود خود حفاظت کرده و در معرض دید نامحرم قرار ندهند.

این استاد فقه و اصول افزود: هر چقدر از ارزش‌های وجودی بانوان بگوییم نمی‌توانیم ارزش واقعی او را بیان کنیم زیرا جایگاه بانوان به قدری والا و گرانقدر است که زبان تمثیل از بیان آن باز  می‌ماند، در حالی که دین مبین اسلام حجاب را تنها برای بانوان واجب نکرده است بلکه به مردان نیز امر کرده تا  شئونات اسلامی را رعایت کنند و البته برای بانوان با شدت بیشتری تاکید شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد:‌ زمانی که خانمی عفاف و حجاب خود را رعایت می‌کند اثرات آن و فضائل او در جامعه مشخص می‌شود و بحث جنسیتی آن مطرح نمی‌گردد در حالیکه خانمی که حجاب خود را رعایت نمی‌کند در اولین نگاه آرایش او به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرزاده بیان کرد: باید برای جامعه امروز که به سمت بی‌حجابی و بدحجابی کشیده می شود، راه چاره یافت و دلیل آن را ریشه‌یابی کرد.

وی یادآور شد: از نشانه‌های ظهور امام زمان(‌ع) جا به جایی جایگاه زن و مرد است که نشانه خطر بزرگی بوده و باید مواظب بود که جایگاه زن و مرد حفظ شود و ‌حذف حجاب یک نشانه مشکل است که باید مواظب این نشانه ها بود.

این استاد فقه و اصول تصریح کرد:‌ بد حجابی و بی حجابی را دشمنان ترویج داده‌اند زیرا در جامعه‌ای که مردان آن فاسد شوند در آن جامعه باور و اعتقادات نیز سست شده و قدرت و توانی برای دفاع از مملکت در مقابل دشمنان باقی نمی‌ماند و باید به این نیرنگ و حیله دشمن آگاه بود و آگاهانه عمل کرد.

انتهای پیام

captcha