مسئولان زمینه حضور هرچه بیشتر جوانان در مساجد را فراهم کنند
کد خبر: 3732087
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

مسئولان زمینه حضور هرچه بیشتر جوانان در مساجد را فراهم کنند

گروه فرهنگی - نماینده، ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: خانواده‌ها باید با رفتار و کردار درست نه با ترس و اجبار کودکان خود را با مسجد و آداب مسجد آشنا کرده و مسؤولان و متولیان امر هم با برنامه‌ها و فعالیت‌های سازنده فرهنگی زمینه تشویق و ترغیب آن‌ها را برای حضور در مساجد فراهم کنند.

مسئولان زمینه حضور هرچه بیشترجوانان در مسجد را فراهم کنند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام، ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان در آئین افتتاح مسجد فاطمة الزهرا (س) بجنورد، اظهار کرد: مسجد بهترین مکان برای ذکر خداوند سبحان و تزکیه روحی و جسمی مردم است.
وی افزود: نباید از مساجد غفلت کرده و اجازه دهیم مساجد خالی از جمعیت باشند،زیرا مسجد با تزکیه روحی و جسمی مردم می‌تواند مکانی برای انس، توجه، عبادت و گفتگوی بین آنها بوده و زمینه معرفت افزایی آنها را فراهم کند.
یعقوبی عنوان کرد: با توجه به اینکه اقامه نماز، تعلیم معارف دین، بیان احکام و ارتباط ایمانی بین نمازگزاران از اولویت‌های مساجد به شمار می‌رود باید از این فرصت معنوی به نحو احسن بهره بریم تا مسجد بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم شود.
وی ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری دقیق و به‌موقع کودکان، نوجوانان و جوانان را به‌عنوان آینده‌سازان نظام اسلامی با مسجد، آداب مسجد و فرهنگ مسجدی آشنا کنیم تا به این طریق آنها از مقابل انواع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به‌سلامت عبور کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با تأکید بر ضرورت حضور همگانی در مساجد، خاطرنشان کرد: باید زمینه را طوری فراهم کنیم تا فرزندان ما با میل و رغبت خود وارد مساجد شده و بافرهنگ و تربیت مسجدی رشد و نمو کنند.
وی عنوان کرد: در این راستا خانواده‌ها باید با رفتار و کردار درست نه با ترس و اجبار کودکان خود را با مسجد و آداب مسجد آشنا کرده و مسؤولان و متولیان امر هم با برنامه‌ها و فعالیت‌های سازنده فرهنگی زمینه تشویق و ترغیب آنها را برای حضور در مساجد فراهم کنند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به موانع جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و مراکز دینی، گفت: گریز از مساجد، گرایش به افکار و رفتارهای پوچ و انحرافی و بی‌علاقگی به امور مذهبی در جوانان و نوجوانان به دلیل نداشتن جهان‌بینی و شناخت صحیح جوانان از اثرات این مکان‌های مطهر است.

captcha