برپایی همایش استانی بزرگداشت امامزادگان در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3732105
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

برپایی همایش استانی بزرگداشت امامزادگان در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از برگزاری همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان شاخص استان طی امروز یکشنبه ۳۱ تیر ماه در آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) بجنورد خبر داد.

برپایی همایش استانی بزرگداشت امامزادگان در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌ شمالی اظهار کرد: شش مراسم تجلیل امامزادگان در شش امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف خراسان‌شمالی همزمان با دهه کرامت برپا می‌شود.
وی افزود: پنج مورد از این همایش‌ها به‌صورت شهرستانی و یک همایش نیز در همین زمان به‌صورت ویژه و استانی در محل حرم مطهر امامزاده سید عباس(ع) بجنورد امروز یکشنبه ۳۱ تیر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ با حضور مردم و مسئولان برگزارمی‌شود.
صفری بابیان اینکه در این همایش‌ها از هیئت‌امنای برجسته و فعال درزمینه های فرهنگی، قرآنی و عمرانی تجلیل می‌شود، افزود: به همین منظور در همایش ازهیئت‌امنای برگزیده و فعال و خیرین بقعه سازتجلیل می‌شود.
وی تبیین و گسترش فضایل اهل‌بیت(ع)، تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین(ع) و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را ازجمله اهداف برگزاری همایش‌های تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در استان برشمرد.

captcha