مددجوی زاهدانی حافظ کل قرآن شد
کد خبر: 3732168
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

مددجوی زاهدانی حافظ کل قرآن شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - محمود خاکساری، مددجوی ۲۰ ساله اهل سنت کمیته امداد زاهدان با همت و تلاش خود توانست در کنار کارگری برای تأمین معاش، طی دو سال حافظ کل قرآن شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمود خاکساری، مددجوی 20 ساله اهل سنت کمیته امداد شهرستان زاهدان با همت و تلاش خود توانست طی دو سال حافظ کل قرآن شود.
وی در این خصوص بیان کرد: در سال 77 در شهرستان زاهدان به دنیا آمدم و از سال 85 برای فراگیری آموزش‌های قرآن کریم در روستای سفیدآبه به مدت 4 سال شبانه روزی فعالیت کردم.
این حافظ قرآن با اشاره به اینکه از 8 سالگی آموزش قرآن کریم را شروع کرده و ادامه داده است، افزود: از کودکی آرزو داشتم که حافظ قرآن شوم؛ حتی در دوران تحصیل هم در اوقات فراغت به کلاس‌های قرآنی می‌رفتم.
وی اظهار کرد: در دوران کودکی، یک دستگاه ضبط کننده صدا کوچک و نوار کاست از تلاوت استاد عبدالباسط و محمد عبدالصمد داشتم و به دلیل علاقه‌ای که داشتم، مدام به شنیدن تلاوت این اساتید مشغول بودم.
این مددجوی موفق ادامه داد: بسیار به ادامه تحصیل علاقه داشتم، اما متاسفانه پدرم به علت سکته مغزی و قلبی توانایی تامین مخارج زندگی را نداشته و نتوانستم به دانشگاه بروم.
وی بیان کرد: از کودکی به پیشنهاد پدر و مادرم در کلاس‌های قرآن کریم دهستان سفید آبه شرکت و بعد در خانه تمرین می‌کردم و خداوند هم خیلی کمک کرد.
خاکسار با بیان اینکه در مدت دو سال قرآن کریم را فراگرفته و برای صوت نیز از 14 سالگی تمرین داشته است، افزود: در کنار حفظ قرآن، گاهی که خانواده توانایی تامین مخارج زندگی را نداشتند مجبور می‌شدم از طریق کارگری کمک هزینه مایحتاج آن‌ها را تامین کنم.
این حافظ قرآن در خصوص روش مورد استفاده در حفظ قرآن، گفت: روش خاصی در حفظ نداشتم؛ حتی کتاب و نوار آموزشی هم نداشتم، اما با توکل به خدا سعی دارم برای کل دنیا و همه مسلمانان ایران و جهان تلاوت کنم.

انتهای پیام

captcha