لزوم تغییر نگرش متولیان امامزادگان برای آبادانی هر چه بیشتر
کد خبر: 3732254
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

لزوم تغییر نگرش متولیان امامزادگان برای آبادانی هر چه بیشتر

گروه فرهنگی-معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان‌شمالی گفت: باید هیات امنا و متولیان امامزادگان تفکر اقتصادی داشته و زیرساخت‌های لازم را برای حضور هر چه بیشتر مسافران در این اماکن مذهبی فراهم کنند.

لزوم تغییر نگرش متولیان امامزادگان برای آبادانی هر چه بیشتر

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، مجید پورعیسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در همایش تکریم امامزادگان استان اظهارکرد: امامزاده‌ها نباید فقط در بحث فرهنگی و مذهبی تعریف شوند بلکه باید در مباحث اقتصادی نیز مورد توجه قرار گیرند.
وی با تاکید بر شناسایی خیرین فعال در این حوزه، افزود: باید از ظرفیت خیرین برای کمک به بهبود وضعیت امامزادگان در بحث عمرانی و آبادنی استفاده شود.
پورعیسی با اشاره به ساخت پروژه تجاری و فرهنگی هماگ در بجنورد، افزود: اوقاف هر سال 120 میلیون ریال از زمین این پروژه درآمد کسب می‌کرد در حالی با بهره برداری از این پروژه و استفاده از ظرفیت سرمایه گذران میزان درآمد آن به بیش از 70 میلیارد ریال افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه باید نگرش و نگاه متولیان امامزادگان تغییر یابد، یادآورشد:باید هیات امنای و متولیان این عرصه تفکر اقتصادی داشته و زیرساخت های لازم را برای حضور هر چه بیشتر مسافران در این اماکن مذهبی فراهم کنند.
پورعیسی با اشاره به اینکه هم اکنون سازمان اوقاف در استان های بزرگ جایگاه مناسبی داشته و باید این جایگاه در این استان نیز ایجاد شود، خاطرنشان کرد: باید طرح میقات الرضا در قالب معرفی امامزادگان شاخص و به نوعی گردشگری مذهبی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در حوزه اوقاف در این استان بیش از 50 مورد برای سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: باید بقاع متبرکه و یا زمین‌هایی که امکان سرمایه گذاری دارند در قالب کتابچه ای تدوین و در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران برای معرفی به سرمایه گذار مشخص شوند تا بتوانیم با کمک خیرین و سرمایه گذارها به عمران و آبادی بپردازیم.
پورعیسی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل بهداشتی دربقاع متبرکه، عنوان کرد: باید گردشگری مذهبی مورد توجه قرار گیرد و برای جذب مسافر بیشتر در استان نسبت به ایجاد امکان رفاهی درآستان امامزاده ها اقدام کنیم در این راستا باید اجرای طرح میقات الرضا ادامه یابد.
حجت الاسلام کوثری، امام جمعه شهرستان شیروان نیز در این همایش اظهارکرد: باید جایگاه و مقام امامزادگان را برای جوانان و فرزندان خود تبین کنیم تا آنان با اهل بیت بیشتر آشنا شوند.
وی با بیان اینکه امامزادگان رابط بین مخلوق و خالق و کشتی نجات هستند، گفت: باید برای افزایش معرفت نسبت به شناخت دقیق امامزاده ها اقدام کنیم و نسبت به آن ها محبت داشته باشیم.

captcha