«تروبج اباحه گری»؛ یکی از نتایج تهاجم و تسلط فرهنگ بیگانه
کد خبر: 3732351
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

«تروبج اباحه گری»؛ یکی از نتایج تهاجم و تسلط فرهنگ بیگانه

گروه فرهنگی- رئیس پلیس فتا استان همدان عنوان کرد: اگر سواد رسانه ای در استفاده از تلگرام و اینستاگرام را نداشته باشیم این پیام رسان ام الفتننه و و ام الفساد است.

«تروبج اباحه گری»؛ یکی از نتایج تهاجم و تسلط فرهنگ بیگانه

به گزارش ایکنا از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش، رئیس پلیس فتا استان همدان، یکشنبه، 31 تیر ماه در نهمین همایش استانی عفاف و حجاب اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی بر روابط انسانی و سبک زندگی خانواده‌های ایرانی تأثیر بسزایی دارند.
رئیس پلیس فتا استان همدان افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است».
سرخوش اضافه کرد: از جمله تهدیدات آشکار فضای مجازی، رواج شایعه، قاچاق کالا، اختلافات قومی و قبیله‌ای، هتک حیثیت افراد، رواج هرزه نگاری اجتماعی و انحرافات، تهاجم و تسلط فرهنگ بیگانه و ... است.
وی با بیان اینکه یکی از نتایج تهاجم و تسلط فرهنگ بیگانه، «تروبج اباحه گری» است ادامه داد: هم خانگی، آزادی‌های یواشکی، چهارشنبه‌های سفید، تفنگ آب پاش و جشن طلاق از جمله چالش‌های اخلاقی در فضای مجازی در راستای ترویج اباحه گری است.
رئیس پلیس فتا عنوان کرد: چالش عکس بدون آرایش، تفنگ آبپاش، یک شب با من بمان، سوییچ پارتی، دختران خیابان انقلاب، من یک چادری ام و ازدواج سفید از دیگر چالش‌های اخلاقی در راستای ترویج اباحه گری است.
سرخوش اظهار کرد: ترویج اباحه گری و تغییر سبک زندگی در شبکه‌های اجتماعی نیز با پیامد‌هایی روبرو است که از این بین می‌توان به ترویج مصرف گرایی، تهدید خط و زبان فارسی، تغییر سبک پوشش، ترویج آزادی‌های جنسی اشاره کرد.

در صورت نبود سواد رسانه‌ای تلگرام و اینستاگرام می تواند ام الفتنه و ام الفساد باشد
وی عنوان کرد: تجمل گرایی، پرخاشگری، بی اخلاقی و عدم رعایت ادب، ترویج مواد مخدر و مشروبات الکلی، شبهه افکنی در امور اعتقادی، تغذیه و سبک آشپزی، کم رنگ شدن فرهنگ حیا و حجاب از دیگر نتایج ترویج اباحه گری و تغییر سبک زندگی در شبکه‌های اجتماعی است.
سرخوش با اشاره به اینکه ما در فضای مجازی با روابط انسانی تمام اطلاعات خود را به اشتراک عموم می‌گذاریم بیان کرد: اگر سواد رسانه ای در استفاده از تلگرام و اینستاگرام را نداشته باشیم این پیام رسان ام الفتنه و و ام الفساد است.
رئیس پلیس فتا اظهار کرد: حمله بی محابا به هر کس، ازدواج انسان با ابزارش، به حراج گذاشتن زبان و خط و فرهنگ ایرانی از دیگر پیامد‌های حضور در شبکه‌های اجتماعی است.
وی افزود: حال برای رفع مشکلات فضای مجازی باید قانون پذیر و قانون مدار بودن را در خانواده تقویت نمود، تقویت حضور در شبکه‌های حقیقی، انتخاب برنامه‌های جایگزین اینترنت، افزایش سواد رسانه ای، اختصاص زمانی از شبانه روز به فرزندان، تقویت ارزش‌های دینی و اعتقادی از دیگر راهکار‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
سرخوش گفت: مهمترین ایراد وارد بر آموزش و پرورش این است که این مجموعه تا به اکنون نتواسته بروشور و مجموعه‌ای از سایت‌های خوب همچون سایت موسسه اسراء تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
انتهای پیام

captcha