کانون قرآنی در هادی‌شهر تأسیس می‌شود
کد خبر: 3732590
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
با پیگیری امام جمعه؛

کانون قرآنی در هادی‌شهر تأسیس می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - امام جمعه هادی‌شهر گفت: مدتی پیگیر تأسیس یک کانون قرآنی در هادی‌شهر هستیم اما متأسفانه به دلیل عدم حمایت دولتمردان در این شهر نتوانستیم کاری از پیش ببریم.

کانون قرآنی در هادی شهر تاسیس می‌شود/ برگزار کلاس تفسیر قرآن در هادی شهر
به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام حسین آزادی کناری، امام جمعه هادی‌شهر در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن سال روز تاسیس نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با توجه به ضرورت برپایی نماز سیاسی عبادی جمعه به  فرمان حضرت امام خمینی (ره) اولین نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت الله طالقانی در روز چهارم مرداد ماه 1388با حضور پرشور مردم مسلمان و انقلابی برپا شد.
وی با بیان اینکه شناخت نهاد نماز جمعه برای ما خیلی ضروری است،  افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با شناختی که از نماز جمعه و قدرت آن در جامعه دارند در صدد برآمدن تا با نیرنگ‌های فراوان دست به تضعیف این نهاد بزند و آن را به انزوا بکشانند که خوشبختانه نتوانستند به اهداف شومی که در سر داشتند دست پیدا کنند.
 آزادی کناری با ارایه این مطلب که پیامبر مکرم اسلام قبل از ورودش به مدینه اقدام به تشکیل نمار جمعه در مدینه کردند افزود: نماز جمعه از دو رکن امت و امام شکل می‌گیرد و برخلاف سایر نمازها که به صورت انفرادی صورت می پذیرد نمی توان به تنهایی در آن حضور پیدا کرد بلکه باید حتما مامون در آن باشد چرا که این نماز یک نماز عبادی و سیاسی است.
امام جمعه هادی شهر خاطر نشان کرد:  در این مدت چهار سالی که در خدمت مردم شریف هادی شهر حضور پیدا کردم از سوی دفتر امام جمعه هادی شهر و همگامی مسئولان شهری خوشبختانه در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی گام های  بسیار خوبی را برداشته شده است.
وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی در این شهر ادامه داد: در بُعد اجتماعی می توان به راه اندازی مرکز نیکوکاری در این شهراشاره کرد که با توجه به اینکه کمیته امداد امام(ره) در این شهر وجود ندارد حرکت خوبی در این شهر بوده است.
وی هزینه احداث این مرکز نیکوکاری را 27 میلیون تومان برآورد کرد و اظهار کرد: از سال 94 تا کنون از سوی خیرین  حدود یک میلیارد تومان جذب کمک های مردمی داشتیم که به نیازمندان اهدا شد.
امام جمعه هادی شهر از فعالیت‌های قرآنی در این شهر خبر داد و گفت: در هادی‌شهر از سوی دفتر نماز جمعه در رابطه با فعالیت‌های قرآنی سه برنامه اجرایی شد که اولین برنامه اجرایی شده برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن بود که این کلاس هرشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع هادی شهر برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری کلاس تفسیر قرآن ویژه بانوان که در دفتر نماز جمعه برگزار می‌شود از دیگر فعالیت‌های قرآنی است و کلاس قرآن دیگری ویژه نوجوانان تشکیل شده است که یکی از اساتید قرآنی هادی شهر در آن به آموزش می پردازد.
امام جمعه هادی شهر گفت: مدتی پیگیر تاسیس یک کانون قرآنی در هادی شهر هستیم اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت دولتمردان در این شهر متاسفانه نتوانستیم کاری از پیش ببریم.
 آزادی کناری  به توسعه ساختمان امام زاده حسن هادی شهر اشاره کرد و عنوان کرد: با هماهنگی‌های لازم با تولیت امام زاده حسن که از یک بنای قدیمی بهره مند است و با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است که جهت تجدید بنا و ایجاد دو شبستان به زیربنای یک هزار و 800 متر با اعتباری حدود 5 میلیار تومان اقداماتی را در این جهت انجام دهیم که با هزینه یک میلیارد تومان قرارد با پیمانکار جهت تجدید بنا منعقد شده است.
امام جمعه هادی شهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در رابطه با فعالیت تعزیه در هادی شهر، گفت: با توجه به اینکه فضای مناسبی برای اجرای تعزیه در این شهر وجود ندارد و در زمان اجرا مورد مخالفت برخی از مردم ومسئولان مواجه می شود سعی بر این داریم که با توجه به توسعه امامزاده در این شهر بتوانیم فضای مناسبی  در شبستان این آستان مقدس تعبیه کنیم تا اینکه شبیه خوانان این شهر بتوانند با خیالی راحت به اجرای شبیه خوانی بپردازند.
وی از تجلیل نخبگان علمی، فرهنگی  و ورزشی هادی شهر خبر داد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان در طول برگزاری نمازجمعه در هر هفته از سه تن از نخبگان هادی شهر با اهدای تندیس افتخار هادی تجلیل به عمل آمده که این روند در ماه مبارک رمضان هر سال ادامه خواهد داشت.

حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی

انتهای پیام

captcha