اعلام تصمیمات کمیته رسیدگی به فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم
کد خبر: 3733048
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

اعلام تصمیمات کمیته رسیدگی به فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهارمین جلسه کمیته فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم صبح امروز، دوم مردادماه برگزار و مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) مسئولیت تهیه پیش‌نویس فعالیت این کمیته را عهده‌دار شدند.

برگزاری جلسه کمیته رسیدگی به فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم / تأکید بر تهیه اطلس / تدوین پیش‌نویس تا 10 روز آینده

به گزارش ایکنا، چهارمین جلسه کمیته رسیدگی به فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم صبح امروز دوم مردادماه با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.
در سه جلسه گذشته این کمیته که زمان زیادی از برگزاری آخرین جلسه آن می‌گذرد؛ تلاش شده بود تا ساختار روشنی برای استمرار کار هماهنگ‌سازی فعالیت‌های مناطق آسیب‌پذیر و محروم طراحی شود.
در بخشی از چهارمین جلسه این کمیته، نمایندگان بنیاد خاتم‌الاوصیاء(عج) به ارائه گزارش مبسوطی از اقداماتی که به صورت مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) طی یکسال گذشته انجام داده‌اند، پرداختند.
این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های تربیت معلم، تربیت مربی، تربیت حافظ قرآن کریم و ... بوده که طی یکسال گذشته به صورت مشترک اجرا شده است. نمایندگان سایر دستگاه‌های حاضر در این جلسه نیز گزارش مدون و ملموسی را ارائه نکردند.
محمد انجم‌شعاع، مسئول این کمیته در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد مباحث مطرح شده در جلسه اخیر، گفت: هدف اصلی از فعالیت‌ها در این بخش هماهنگ‌سازی فعالیت‌های قرآنی در یک حوزه خاص یا موضوع خاص بوده و در گذشته تلاش داشته‌ایم تا ساختار روشنی برای این کار تهیه شود.
وی افزود: بر همین اساس در دو جلسه اول پیشنهاد شد تا کمیته‌ای تصویب و یکی از دستگاه‌هایی که وظیفه ذاتی آن خدمات‌رسانی به این بخش از جامعه است، مسئولیت کار را برعهده گیرد. همچنین مقرر شد تا دستگاه‌هایی که به نوعی می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند در آن کمیته حضور داشته باشند.
مسئول کمیته هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم تصریح کرد: بر همین اساس پیش‌نویس کمیته هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم بر مبنا و محوریت کمیته امداد طراحی شد تا معاونت فرهنگی کمیته امداد، دبیری آن را عهده‌دار شود. همچنین پیشنهاد شد دستگاه‌هایی همچون سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه موسسات قرآنی مردم‌نهاد، بسیج، بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت حضور داشته باشند.
انجم‌شعاع با بیان اینکه در جلسات گذشته مقرر شده بود کمیته امداد تا جلسه چهارم نتیجه نهایی تهیه پیش‌نویس را اعلام کند، اظهار کرد: در این موضوع تعلل جدی صورت گرفته بر همین اساس در جلسه امروز مقرر شد تا این کوتاهی که باعث از دست رفتن فرصت‌ها شده است، طی یک زمان 10 روزه جبران شود. بنابر این مقرر شد تا کمیته امداد پیش‌نویس را با نظر کارشناسی دیگر دستگاه‌ها آماده کند.
مسئول کمیته فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم در پاسخ به این سوال که مسئولان کمیته توضیحی در مورد این تعلل ارائه دادند یا خیر، گفت: افرادی که به نمایندگی از کمیته امداد در جلسه حضور داشتند برای اولین‌بار بود که حضور می‌یافتند و اعلام کردند تغییرات نیروی انسانی در ساختار کمیته امداد، باعث شده است تا مقداری رکود در فعالیت‌ها به چشم بیاید.
وی با بیان اینکه پاسخ مسئولان کمیته امداد مورد پذیرش قرار نگرفت، افزود: البته همه مسائل متوجه آنها نیست، فکر می‌کنم مقصر بخشی از کوتاهی‌ها خود ما هستیم؛ چرا که پیگیری‌های جدی در این زمینه صورت نگرفته است.
معاون نظارت و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: بر همین اساس بعد از آماده شدن پیش‌نویس و ارائه آن در جلسه پنجم کمیته، برای طی مراحل تصویب به مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه می‌شود.
انجم‌شعاع با اشاره به اینکه دستگاه‌های حاضر در جلسات این کمیته، رویکردهای متناسب با مناطق محروم دارند، بیان کرد: با این وجود برنامه‌های آنها با نیازهای ما فاصله بسیار زیادی دارد که امیدوار هستیم با تصویب ساختار این کمیته، فاصله‌ها برداشته شود. ما علاقه‌مند بودیم این کمیته زودتر تصویب شود تا تمام تصمیمات در آن اتخاذ شود.
معاون نظارت و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه تصمیم گرفته شده است تا زمان تصویب ساختار کمیته، فعالیت‌ها و جلسات آن ادامه داشته باشد، گفت: در جلسه آینده، مهم‌ترین بحثی که وجود خواهد داشت بحث نقشه راه فعالیت‌های این کمیته است که قرار شده است پیش‌نویس آن پس از تهیه مورد بررسی قرار گیرد.
انجم‌شعاع همچنین بیان کرد: فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد منافاتی با استمرار فعالیت دستگاه‌ها در مناطق محروم ندارد و در حال حاضر کار به صورت جدی در حال انجام است. اما مقرر شد این کارها یک بار دیگر بازخوانی شده و کارهای موازی حذف و کارهای روی زمین مانده در دستور اجرا قرار گیرد.
وی با تأکید بر تهیه اطلس مناطق محروم در این جلسه اظهار کرد: مقرر شد با کمک اعضا، این اطلس تهیه شود تا نقاطی که باید بیشتر مورد پوشش قرار گیرد، مشخص شود.
یادآور می‌شود، جلسه آینده این کمیته بعد از آمادگی اعضای کمیته و انجام برخی مراحل مقدماتی تا سه هفته آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha