نماز جمعه؛ تلفیق استکبارستیزی و وحدت
کد خبر: 3733780
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

نماز جمعه؛ تلفیق استکبارستیزی و وحدت

گروه معارف- مسئول هماهنگی امور فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند گفت: در اجتماع نماز جمعه، رنگ و بویی از استکبارستیزی در کنار وحدت مسلمانان وجود دارد.

تلفیق استکبارستیزی و وحدت در نماز جمعه

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، مسئول هماهنگی امور فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی اظهار کرد: نماز جمعه یک عمل عبادی، سیاسی است که بعد معنوی و بعد سیاسی را در کنار یکدیگر دارد.
وی با بیان اینکه مسلمین در نماز جمعه برای اهداف مشترکی در کنار یکدیگر می‌ایستند، افزود: اسلام، دینی اجتماعی است و جمع تمام مسلمانان یک شهر در مسجد جامع آن شهر برای انجام عملی عبادی، سیاسی باعث ایجاد اجتماعی بزرگ می‌شود.
مدیر فرهنگی و ارتباطات حوزوی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: این اجتماع عظیم پیام‌هایی مانند یک دست و یک صدا بودن مسلمانان برای دشمنان اسلام دارد.
مشرفی با بیان اینکه در اجتماع نماز جمعه لازم است رنگ و بویی از استکبارستیزی وجود داشته باشد، تصریح کرد: خواندن سوره جمعه و سوره منافقون در نماز جمعه نیز برای بیزاری جستن از مشرکین و کفار است.
وی با بیان اینکه نماز جمعه ابعاد دیگری مانند ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز دارد، افزود: اصل برگزاری نماز جمعه بر وحدت است.
مسئول هماهنگی امور فرهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند بیان کرد: توصیه به تقوا و حمد و ثنای الهی و همچنین بیان مسائل، مشکلات و رهنمودهای لازم در خطبه‌های نماز جمعه توسط امام جمعه یکی دیگر از فواید نماز جمعه است.
مشرفی با اشاره به اینکه در کنار برگزاری نماز جمعه نیز برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا می‌شود، اظهار کرد: راهپیمایی برای حمایت از مردم مظلوم دنیا، دعا و جمع آوری کمک‌های نقدی برای مناطق زلزله زده و حس کمک به هم نوع نیز از دیگر ره‌آوردهای نماز جمعه است.
انتهای پیام

captcha