دوره آموزشی معارف نماز ویژه بازارایان و اصناف در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3734211
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

دوره آموزشی معارف نماز ویژه بازارایان و اصناف در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

گروه معارف- کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی از برگزاری نشست‎های نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز، دوره آموزشی معارف نماز ویژه بازارایان و اصناف، نشست‌های خانواده با محوریت شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز در استان خبر داد.

وره آموزشی معارف نماز ویژه بازارایان و اصناف در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

حجت الاسلام علی طاهری، کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای اجرای آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز و تحقق فرامین رهبری معظم انقلاب، ستاد اقامه نماز در سه محور فرهنگی، آموزشی و پیگیری فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه نماز فعالیت می‌کند.
وی از برگزاری نشست‎های نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز، دوره آموزشی معارف نماز ویژه بازارایان و اصناف، نشست‌های خانواده با محوریت شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز خبر داد و بیان کرد: نشست‌های مختلف فرهنگی و آموزشی برای گروه‌های مختلف هدف به خصوص دانش آموزان، دانشجویان، مربیان و بانوان در طول سال جاری برگزار می‌شود.
کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی افزود: توانمندسازی گروه‌های اثرگذار جامعه در امر مقدس نماز و ورود به بدنه جامعه و شبکه‌سازی مردمی در دعوت خودجوش سایرین به نماز از جمله فعالیت مربیان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهدهای کودک استان از برنامه‌های اولویت دار ستاد اقامه نماز است تا اقامه نماز از دوران کودکی نهادینه شود.
طاهری با اشاره به فعالیت 11 ستاد اقامه نماز در استان، خاطرنشان کرد: عمده ترین فعالیت این ستاد‌ها اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با محوریت نماز و همچنین نظارت و بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز است.
وی خاطرنشان کرد: خانواده، مربیان، اساتید، روحانیون و معلمان تاثیرگذارترین قشر جامعه برای اشاعه فرهنگ نورانی نماز در بین کودکان و نوجوانان و جوانان هستند که در این راستا دوره آموزش عملی « نماز، ،کلید بهشت» برای 50 در صد از آموزشیاران و سواد آموزان نهضت سوادآموزی استان در طول تابستان امسال انجام می‌شود.
کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: مسابقه کتابخوانی نماز از کتاب «خانه بهشتی» از اول مهرماه تا پایان آبان ماه امسال در استان برگزار خواهد شد.
طاهری یادآور شد: همچنین فراخوان اجلاس سراسری نماز با موضوع شیوه دعوت به نماز از ۱۵ تیرماه جاری آغاز شده و تا ۳۰ مهرماه امسال ادامه دارد که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به ️پایگاه اطلاع رسانی www.namaz.ir و یا سایت قنوت به نشانی www.qunoot.net در فراخوان اجلاس سراسری نماز شرکت کنند.
انتهای پیام

captcha