تمرکز برنامه اقتصاد مقاومتی مازندران در همه بخش‌ها
کد خبر: 3734666
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

تمرکز برنامه اقتصاد مقاومتی مازندران در همه بخش‌ها

گروه سیاست و اقتصاد- استاندار مازندران گفت: در برنامه اقتصاد مقاومتی استان در 12 بخش با تعریف پروژه‌های محرک اقتصادی، بر فعال کردن اقتصاد همه بخش‌ها تمرکز شد. 

 تمرکز برنامه اقتصاد مقاومتی مازندران در همه بخش‌ها

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی در جلسه اتاق فکر توسعه و تعالی استان با اشاره به این که هدف اتاق فکر، همگرایی و هم افزایی مازندرانی ها است، اظهار کرد: باید با نگاه به آینده، نقشه راه توسعه مازندران ترسیم شود و با پرهیز از بخشی نگری، اتکاء به کلان نگری و نگاه یکپارچه، ریل گذاری لازم را برای رفع مشکلات و موانع جاری و ترسیم افق آینده، برنامه توسعه ای استان را دنبال کنیم. 
وی شناسایی هسته‌های خلاق و ایده‌های توسعه دهنده را از جمله ماموریت های مهم اتاق فکر دانست و تصریح کرد: باید با هدایت درست فرصت‌ها و تسهیلات اشتغالزایی و رونق بخش تولید، حرکت کاروان امید در استان را شتاب ببخشیم. 
اسلامی افزود:در تلاشیم تا با راه اندازی بنیاد توسعه مازندران و هدایت سرمایه‌های مردمی برای ایجاد مدیریتی واحد بر شرکت‌ها، موتور توسعه مازندران را روشن کنیم. 
استاندار مازندران با بیان اینکه اتاق فکر توسعه و تعالی استان باید مسائل توسعه‌ای را از منظر جامعه و کسب و کار مورد ارزیابی قرار دهد، تصریح کرد: با شناسایی مسئله، اولویت بندی و ارایه راهبردها استان باید به سمت شکوفایی در بخش های مختلف رهنمون شود. 
وی با بیان اینکه باید رویکردهایی تاثیر محور را انتخاب  کرد، افزود: ائقه بازار و جامعه هدف در حال تغییر است و ما باید استراتژی خود در خصوص بازار را دگرگون کنیم. 
اسلامی بهداشت و سلامت را  از اولویت ها دانست و افزود: اگر به سبک زندگی و بهداشت جامعه توجه کنیم از بسیاری از معضلات در امان خواهیم بود. 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید ورود جوانان به عرصه مدیریت کشور را تسهیل و تسریع کنیم، یادآورشد: با ایجاد زیر ساخت‌ها، زمینه نقش آفرینی جوانان برای ارتقای تراز کشور فراهم می شود. 
وی با بیان این که باید آینده شغلی فرزندان خود را تضمین کنیم، افزود: ضمن ایجاد اشتغال، صنایعی را دنبال کنیم که احیا کننده محیط زیست هستند. 
اسلامی با اشاره به این که باید استراتژی صنعتی 50 ساله داشته باشیم تا جوانان ما با اشتیاق کار کنند، یادآورشد: تحقق سهم مدیریتی بانوان را در الویت قرار دادیم . 
استاندار مازندران با اشاره به این که متناسب سازی استعدادها و ظرفیت های سرزمینی با مهندسی و توسعه بازار باید در دستور کار جدی مازندران قرار گیرد افزود: با قدرت لجستیک می توانیم کالاهای فرآوری شده خود را به بازار برسانیم. 
وی تصریح کرد:در برنامه اقتصاد مقاومتی استان در 12 بخش با تعریف پروژه های محرک اقتصادی، بر فعال کردن اقتصاد همه بخش‌ها تمرکز کردیم. 
اسلامی با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است، گفت: فقدان یک نقشه استراتژیک کشاورزی از مشکلات استان است که باید این چالش را هرچه سریع تر برطرف کنیم. 

به گزارش ایکنا واحد عبدالهیان، سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران عضو اتاق فکر توسعه و تعالی استان است.

انتهای پیام

captcha