حجاج اردبیلی نیمه دوم مردادماه به سفر حج اعزام می‌شوند
کد خبر: 3734900
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

حجاج اردبیلی نیمه دوم مردادماه به سفر حج اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی- معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حجاج استان در نیمه دوم مردادماه در قالب ۶ کاروان به سفر حج اعزام می‌شوند که تمامی افراد این کاروان‌ها واکسینه شده‌اند.

حجاج اردبیلی نیمه دوم مردادماه به سفر حج اعزام می‌شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، داود هادی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، روزگذشته هشتم مرداد ماه در جلسه هماهنگی اعزام حجاج استان اردبیل، تصریح کرد: ۹۰۰ نفر از زائران حج در استان اردبیل در مقابل بیماری مننژیت واکسیناسیون شدند تا نگرانی در زمینه ابتلای حجاج به این بیماری در سفر حج وجود نداشته باشد.
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در استان اردبیل بیان کرد: این واکسیناسیون در درمانگاه هلال احمر اردبیل انجام شد که در زمینه انجام این واکسیناسیون اطلاع‌رسانی‌های لازم به کاروان‌های اعزامی از استان انجام شده بود تا نسبت به این امر اقدام کنند.
وی بیان کرد: واکسن مننژیت تا دو سال بدن را در مقابل این بیماری ایمن‌سازی می‌کند که تلاش و جدیت بر این است تا با واکسیناسیون حجاج بتوانیم آن‌ها را در سفر حج از ابتلا به بیماری در امان نگه داریم و دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.
هادی افزود: علاوه بر مرکز استان برای دسترسی آسان و رفاه حال حجاج، اکیپ‌های واکسیناسیون به شهرستان‌ها نیز اعزام شده و نسبت به واکسیناسیون اقدام کرده‌اند تا با این اقدامات بتوانیم تمامی حجاج را واکسینه کنیم.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در کنار واکسیناسیون، معاینات و آرمایشات مختلف پزشکی نیز از حجاج انجام شده تا در طول این سفر معنوی با مشکل و بیماری مواجه نشده و بتوانند اعمال حج را در سلامت انجام دهند.
وی با اشاره به اعزام حجاج اردبیلی به این سفر معنوی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حجاج استان در نیمه دوم مردادماه در قالب ۶ کاروان به سفر حج اعزام می‌شوند که تمامی افراد این کاروان‌ها واکسینه شده‌اند.
انتهای پیام

captcha