10 هزار جلد قرآن و کتاب بین کانون‌های مساجد کردستان توزیع شد
کد خبر: 3734901
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

10 هزار جلد قرآن و کتاب بین کانون‌های مساجد کردستان توزیع شد

گروه فرهنگی- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از توزیع 10 هزار جلد کتاب و قرآن کریم بین کانون‌های مساجد استان طی تابستان سال جاری خبر داد.

10 هزار جلد قرآن و کتاب بین کانون‌های مساجد کردستان توزیع شد

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان از در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه 10 هزار جلد کتاب و قرآن بین کانون‌های مساجد توزیع شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بالغ بر 9 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف بین 210 کانون فرهنگی - هنری مساجد استان توزیع شد.
وی افزود: همچنین یک هزار جلد کلام‌الله مجید همزمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی و کلاس‌های اوقات فراغت با هدف استفاده در کانون‌های مجری طرح تلاوت نور و کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم کانون‌های مساجد در دسترس اعضای کانون‌ها و نمازگزاران مساجد استان قرار گرفت.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان، توسعه و تجهیز کانون‌های مساجد را یک ضرورت دانست و بیان کرد: توزیع این کتاب‌ها در راستای ترویج و تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح جامعه و بهره‌مندی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد از تازه نشر، انجام شده است.
وی با اشاره به موضوع کتاب‌های توزیع شده، عنوان کرد: این تعداد کتاب در قالب 210 کارتن کتاب با موضوعات کلیات، فلسفه، روان‌شناسی، دین، علوم اجتماعی، علوم خالص، علوم عملی، هنر و سرگرمی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و کودک و نوجوان توزیع شد.
گلباغی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ذکر کرد: کانون‌های مساجد، ظرفیت‌های بالقوه‌ای در راستای تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند و توجه و تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در روستاها موجب افزایش فضای مطالعه و بالابردن دانش افراد می‌شود.
وی با بیان اینکه تجهیز کانون‌های مساجد می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشد، یادآور شد: در حال حاضر 550 کانون فرهنگی - هنری در سطح مساجد این استان فعالیت می‌کنند که این مهم ظرفیت بالقوه‌ای به شمار می‌رود.
انتهای پیام

captcha