اعزام ۱۰۸ ایثارگر قزوینی به حج تمتع
کد خبر: 3735197
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
مدیرکل بنیاد شهید قزوین خبر داد:

اعزام ۱۰۸ ایثارگر قزوینی به حج تمتع

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از اعزام ۱۰۸ ایثارگر قزوینی به حج تمتع در سال جاری خبر داد.

 اعزام 108 ایثارگر قزوینی به حج تمتع

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، غلامرضا حقایق‌پور گفت: حج تمتع از سفرهای معنوی است که به مسلمانان واجب شده هرساله به این سفر معنوی اعزام شوند.
وی بابیان اینکه عموم مردم به حج تمتع در سال جاری می‌روند، افزود: در کنار آن‌ها، خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم به این سفر معنوی اعزام و از برکات آن برخوردار می‌شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته 72 نفر از جامعه ایثارگران به حج تمتع اعزام شدند، گفت: این آمار با رشد 50 درصدی به 108 نفر رسیده است.
حقایق‌پور عنوان کرد: از آمار یادشده 8 نفر از والدین شهدا، 13 نفر از همسران شهدا، 6 نفر از فرزندان شهدا، 7 نفر از همراهان خانواده شهدا، 37 نفر از جانبازان، 29 نفر از همسران جانبازان و 8 نفر از آزادگان و همسرانشان است.
این مسئول با اشاره به جامعه ایثارگرانی که نمی‌توانند به‌تنهایی حج تمتع بروند، گفت: کمیسیون پزشکی حج و زیارت آنان را معاینه می‌کند و درصورتی‌که ناتوانی‌شان را تأیید کند، یک نفر از عزیزانشان می‌تواند به‌عنوان همراه به این حج برود.
حقایق‌پور به شرایط اعزام‌شدگان به حج تمتع اشاره کرد و گفت: والدین شهدا و جانبازان 70 درصد که تاکنون به حج تمتع نرفته‌اند در اولویت اول اعزام به این سفر معنوی هستند.

انتهای پیام

captcha