افتخارات نظام طی این 40 سال به خاطر عمل به قرآن است
کد خبر: 3735512
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
حجت الاسلام ماندگاری:

افتخارات نظام طی این 40 سال به خاطر عمل به قرآن است

گروه فعالیت های قرآنی- مسئول موسسه تفحص سیره شهدا و کارشناس رسانه ملی گفت: عمل صالح، عملی است که قرآنی باشد و افتخارات نظام طی این 40 سال به خاطر عمل به قرآن است و تمرد از قرآن دلیل آسیب‌هایی است که تا کنون دیده‌ایم.

رفع مهجوریت قرآن ملزم به تلاوت قرآن است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری، مسئول موسسه تفحص سیره شهدا و کارشناس رسانه ملی، صبح امروز 12 مردادماه در آئین افتتاحیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در سالن همایش شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به عدم توجه کافی به قرآن، بیان کرد: نخستین گام به منظور رفع مهجوریت قرآن، باورسازی است چرا که لازم است مردم باور کنند که قرآن یک دانشگاه و یک درمانگاه است.
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به گسترش سفره‌های تلاوت میان مردم، بیان کرد: تلاوت قرآن گامی برای احیا و رفع مهجوریت قرآن است که به برکت نظام جمهوری اسلامی کرسی‌های تلاوت قرآن در هیآت‌ها، مجالس، مساجد و محافل برگزار می‌شود اما این میزان کافی نیست.
مسئول موسسه تفحص سیره شهدا و کارشناس رسانه ملی گفت: لازم است مردم را به سمت و سوی قرآن شوق دهید و از ایجاد باورهای غلط میان مردم خودداری کرده، چراکه قرآن مایه نشاط و روشنایی راه رسیدن به کمال و سعادت است.
وی با اشاره به اینکه تدبر گامی مهم برای رفع مهجوریت قرآن است، بیان کرد: لازم است در جامعه انگیزه ایمانی و الهی ایجاد کرده و تمام برنامه‌ها در چهارچوب تقوا چیده شود تا خداوند برای شما شرایط را فراهم کرده و مسیر را روشنایی بخشد.
حجت السلام و المسلمین ماندگاری بیان کرد: عمل صالح، عملی است که قرآنی باشد و افتخارات نظام طی این 40 سال به خاطر عمل به قرآن است و تمرد از قرآن دلیل آسیب‌هایی است که تا کنون دیده‌ایم.
مسئول موسسه تفحص سیره شهدا و کارشناس رسانه ملی، تبلیغ و دفاع از قرآن را از مهم‌ترین راه‌های رفع مهجوریت قرآن دانست و گفت: لازم است با عمل تبلیغ و دفاع کرد و عمل باید واقعی باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: یکی از اثرات قرآن گرایش تمام اقوام به مسیری روشن بری رسیدن به کمال است.
حسن امیری بیان کرد: اگر به قرآن توجه شود و از جایگاه قرآن آگاه شویم دیگر شاهد اختلافات، ناهنجاری‌ها و مشکلات در سطح جامعه نخوایم بود.
وی در ادامه با اشاره به مهجوریت قرآن، بیان کرد: قرآن یکی از استوارترین آیین‌های هدایت است که در حال حاضر در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است معارف اهل بیت و قرآن بیش از پیش در جامعه ترویج پیدا کند چراکه این مهم اثرات بزرگی در جامعه خواهد داشت.
امیری با اشاره به جدی گرفتن فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: خادمیت قرآن و عترت از افتخارات اوقاف و امور خیریه بوده ودر سال‌های آتی رویه مسابقات تغییر پیدا خواهد کرد و حال و هوای مسابقات در استان و شهرستان‌ها ایجاد شده چرا که این رویه منشآ خیر و برکت است.

رفع مهجوریت قرآن ملزم به تلاوت قرآن است

 

انتهای پیام

captcha