2 مجتمع خدماتی رفاهی در همدان راه اندازی می شود
کد خبر: 3735823
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹

2 مجتمع خدماتی رفاهی در همدان راه اندازی می شود

گروه اقتصاد- مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای از راه اندازی 2 مجتمع خدماتی رفاهی در همدان خبر داد.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده مدیر کل اداه راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان ضروری است و در حال حاضر همه راه های اصلی استان دارای مجتمع خدماتی رفاهی بین‌ راهی هستند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت 27 مجتمع خدماتی رفاهی بین‌ راهی در استان افزود: 6 مجتمع خدماتی رفاهی نیز در استان در حال ساخت است که از این تعداد 2 مجتمع شامل مجتمع قبادی در محور همدان - کرمانشاه و مجتمع ایران ‌زمین در محور همدان- رزن در هفته دولت افتتاح می ‌شوند.

پناهنده یادآور شد: مجتمع قبادی با 38 میلیارد ریال آورده شخصی و سه هزار و 800 میلیون ریال هزینه دولتی و مجتمع ایران‌ زمین با 35 میلیارد ریال آورده شخصی و سه میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه دولتی احداث شده که هر دو دارای امکاناتی شامل رستوران، سرویس بهداشتی، نمازخانه، کارواش، تعمیرگاه، فروشگاه و جایگاه گازوئیل و بنزین هستند.

وی با بیان اینکه مجتمع خدماتی رفاهی قبادی برای 15 نفر و مجتمع ایران‌ زمین برای 18 نفر اشتغالزایی کرده‌اند تصریح کرد: 68 موافقت اصولی احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین ‌راهی در استان همدان صادر شده که این تعداد در حال دریافت پروانه ساخت و اقدامات اولیه هستند.

پناهنده به اهمیت و ضرورت تجهیز این مجتمع ‌ها اشاره کرد و افزود: مجتمع‌ های خدمات رفاهی جاده‌ ای باید متناسب با نیاز و رعایت اصل رفاه حال مسافران احداث شود.

وی آرامش راننده و مسافر، امنیت، وجود خدمات مناسب، استراحت مسافران و رسیدگی به مسائل فنی خودرو را از جمله مزایای احداث مجتمع ‌های خدماتی رفاهی بین‌ راهی عنوان کرد.

گفتنی است؛ پنج هزار و 300 کیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد که 2 هزار و 700 کیلومتر آن راه روستایی آسفالته، 85 کیلومتر آزادراه و 578 کیلومتر راه شریانی است.

همچنین 99.2 درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و 2.3 درصد کل راه‌های کشور در همدان بوده است.

captcha