باور داشتن ظرفیت‌های داخلی؛ ویژگی بارز جهاددانشگاهی
کد خبر: 3735886
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

باور داشتن ظرفیت‌های داخلی؛ ویژگی بارز جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان «مدیریت جهادی» و «باور داشتن ظرفیت‌های داخلی» را دو ویژگی مهم مجموعه جهاددانشگاهی از آغاز تاکنون دانست و گفت: انتظار ما از این مجموعه این است که در کنار موفقیت‌های بسیار خوبی که در عرصه‌های صنعتی، پزشکی و ... کسب کرده‌ است؛ در عرصه علوم انسانی که نیاز مهم کشور است نگاه خود را توسعه دهد.

باور داشتن ظرفیت‌های داخلی؛ ویژگی بارز جهاددانشگاهی(آمـــاده)

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه 16 مرداد؛ سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: پیشاپیش سالروز تأسیس این مجموعه بسیار فرهیخته و خدمتگزار را تبریک می‌گویم که پرچم مدیریت جهادی را از سالیان پیش در کشور برافراشته کرده است و امیدوارم این نهال مستحکم بتواند در جهت خدمت‌های هر چه بیشتر در مسیر انقلاب و آبادانی کشور ما موفق باشد.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های مجموعه جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: در کنار همه توصیفاتی که از جهاددانشگاهی تا به حال شده است، این مجموعه دارای چند ویژگی است که از بدو تولد همراه آن بوده است؛ یکی اینکه برخاسته از متن مردم و عملکردی همانند یک نهاد را همراه خود داشته و این باعث شده از فضاهای بروکراسی کشور دور بماند.

صبغه علمی جهاددانشگاهی
بلک ادامه داد: ویژگی دوم جهاد دانشگاهی صبغه علمی و فرهیختگی این مجموعه است که آن را متمایز کرده است. حلقه مفقوده‌ای که در کشور بوده و آن حلقه واسط بین فعالیت و تولید و مراکز علمی است که جهاد دانشگاهی توانسته این خلأ را برطرف کند. سومین ویژگی برخورداری از نیروهای بسیار متعهد و دلسوز و فهیمی است که در کنار همه محسنات دیگر توانسته نقش ایفا کند.

عملکرد بی‌ادعای مجموعه جهاددانشگاهی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه عملکرد بی‌ادعای مجموعه جهاددانشگاهی در کشور یکی از نکات قابل توجه است، افزود: جهاد دانشگاهی فعالیت علمی و اجرایی خود را با تمرکز بر نیازهای واقعی کشور و پیداکردن راه‌حل‌های علمی و هوشمندانه برای رفع آنها بدون هیچ جنجال و هیاهو و ادعایی بحمدالله انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دست مسئولان این مجموعه برای گزارش عملکردشان باز باشد مردم ما خواهند دید چه گره‌های بزرگی در این مجموعه باز شده است. گره خیلی از مسائلی که امروز به تولید روان در کشور ما منجر شده و خیلی از امکاناتی که در کشور ما شاید تا سال های پیش دست‌یافتنی نبود، با انگشت تدبیر عالمانه این مجموعه باز شده است.

مدیریت با نگاه جهادی؛ یکی از راه‌حل‌های مهم در رفع مشکلات کشور
بلک «مدیریت جهادی» و «باور داشتن ظرفیت‌های داخلی» را دو ویژگی مهم مجموعه دانشگاهی از آغاز تاکنون دانست و گفت: دو مسأله مهمی که امروز راه‌حل مشکلات ما است می‌توانیم در جهاد دانشگاهی جستجو و پیدا کنیم؛ یکی نحوه مدیریت جهادی است که مقام معظم رهبری در این سال‌ها بر آن تکیه داشتند. مدیریت با نگاه جهادی یکی از راه‌حل‌های مهم در رفع مشکلات کشور ما است و دوم اتکا به داشته‌های خودمان است؛ یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی این است که از درون بجوشیم. جهاد دانشگاهی در سال‌های گذشته بحمدالله به خوبی این سابقه را برای خود ایجاد کرده و موفقیت‌های درخشانی در این رابطه داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: در بخش مدیریتی هم این مجموعه موفق بوده است و نیروهایی را پرورش داده‌اند که نیروهای جوان و کارآمدی هستند و می‌توانند آینده کشور را در جهاتی پیش ببرند.

وی گفت: انتظار ما به عنوان یک شهروند و یک خدمتگزار در بخش‌های فرهنگی این است که جهاددانشگاهی در کنار تجارب و موفقیت‌های بسیار خوبی که در عرصه‌های صنعتی، پزشکی و ...  به آن دست پیدا کرده‌ است؛ در عرصه علوم انسانی که نیاز مهم کشور ما است نگاه خود را توسعه دهد و اقدامات بهتر و بیشتری در این زمینه از مجموعه جهاددانشگاهی شاهد باشیم.

بلک در پایان خاطرنشان کرد: نقیصه‌ای که امروز در کشور احساس می‌شود نیاز ما به مدیریت‌های علمی، هوشمند و جهادی است و مجموعه جهاد دانشگاهی قطعا در توسعه و ترویج این فرهنگ می‌تواند تأثیرگذاری زیادی داشته باشد.

انتهای پیام

captcha