جهاد دانشگاهی از پیشتازان عرصه جنگ نرم است
کد خبر: 3736089
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

جهاد دانشگاهی از پیشتازان عرصه جنگ نرم است

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: کلمه جهاد تنها به‌معنای نبرد و جنگ نظامی در راه خدا نیست، بلکه جنگ نرم نیز نوعی جهاد است، زیرا در راه ارزش‌های دینی است و جهاد دانشگاهی از پیشتازان این عرصه است.

جهاد دانشگاهی از پیشتازان عرصه جنگ نرم است

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: جهاد دانشگاهی حامل واژه مقدس «جهاد» است که دارای معنا، مفهوم و مصادیق گسترده‌ای است.
وی ادامه داد: کلمه جهاد تنها به‌معنای نبرد و جنگ نظامی در راه خدا نیست، بلکه جنگ نرم نیز نوعی جهاد است، زیرا در راه ارزش‌های دینی است و جهاد دانشگاهی از پیشتازان این عرصه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: امروز دشمن هجمه سنگینی روی قشر جوان دارد و جوانان بیش از سایر اقشار در معرض جنگ نرم دشمن قرار دارند، بنابراین نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی که با جوانان و دانشجویان ارتباط تنگاتنگی دارند، باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند.
وی افزود: عرصه دیگری که متأسفانه امروزه محل تاخت‌وتاز دشمن است، عرصه اقتصادی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اتاق جنگ را باید به مراکز اقتصادی ببریم. در این زمینه نیز جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت بالای آن در زمینه پژوهش، تحقیقات و اشتغالزایی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
مومنی‌مقدم اظهار کرد: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی نیز باید کار ما جهادی باشد، کار جهادی شب و روز نمی‌شناسد و در روایات داریم که کار جهادی، اجر آن از عمران و آباد کردن مساجد نیز بیشتر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین با اشاره به همکاری مستمر اداره‌کل اوقاف و خبرگزاری ایکنا، بیان کرد: خبرگزاری ایکنا با توجه به ماهیت قرآنی آن، علاوه بر پوشش مناسب رویدادهای قرآنی، می‌تواند در ترویج وقف و به‌ویژه وقف قرآنی که متأسفانه در جامعه کمتر به آن پرداخته شده، بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

captcha