جهاددانشگاهی ظرفیتهای فراوانی در حوزه فرهنگی، اشتغال و پژوهش داراست
کد خبر: 3736295
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

جهاددانشگاهی ظرفیتهای فراوانی در حوزه فرهنگی، اشتغال و پژوهش داراست

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه ارومیه بابیان اینکه جهاد دانشگاهی باید جامعه را به سمت استقلال همه جانبه پیش ببرد، گفت: جهاددانشگاهی ظرفیتهای فراوانی در حوزه فرهنگی، آموزشی، اشتغال و پژوهش داراست.

جهاددانشگاهی ظرفیتهای فراوانی در حوزه فرهنگی، اشتغال و پژوهش داراست

رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل در سال 59 افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجاهدت علمی در جامعه شناخته شده و از آن انتظار می رود علمی که در همه جهات گسترده شده باشد و کشور را به سمت اقتدار و استقلال همه جانبه پیش ببرد.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه این نهاد انقلابی و مردمی از ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، اشتغال و پژوهش ازجمله پژوهشگاه علوم سلولی ( رویان ) در سه دهه اخیر برخوردار بوده که توانسته با تلاشهای خستگی ناپذیر جهادگران این عرصه، پیشرفت قابل توجهی در زمینه پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری داشته باشد تصریح کرد: این نهاد اکنون می تواند با تربیت متخصصین در این زمینه، عرصه را برای فعالیت های پژوهشی در راستای نیاز جامعه و حتی نیاز کشورهای منطقه باز کند.

دکتر حب نقی با تاکید براینکه هر نهاد و سازمانی که با تفکر انقلابی و همنوع دوستی وارد مسئله رشد و پیشرفت در کشور شود حتما برای ایران اسلامی مثمر ثمر خواهد بود اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نیز با روحیه جهادی خود می تواند بذر امید را در دل جوانان بکارد و آنها را به آینده و توسعه کشور و ایستادگی امیدوار کند.

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: جهاد دانشگاهی با پژوهشکده ها و مراکز مطالعاتی که دارد در بیشتر عرصه ها بخصوص در مراکز آموزش عالی تحت نظر خود می تواند به تربیت دانشجویانی بپردازد که در زمان فارغ التحصیلی دارای مهارت و توانایی کارآفرینی هستند و می توانند به تجاری سازی علم خود و اشتغال برای دیگران اقدام کنند که خود این امر در رونق اقتصادی کشور می تواند سهم مهمی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود 16000 دانشجوی دانشگاه ارومیه و بسیاری دانشجویان که در دانشگاههای علوم پژشکی، پیام نور، آزاد و ... استان مشغول به تحصیل هستند بهترین فرصت برای جهاد دانشگاهی فراهم است که با روحیه انقلابی و فرهنگی که دارد بتواند آنها را با تعاملات و ارزشهای فرهنگی به سمت آبادانی کشور هدایت کند و بی شک حمایت مسئولین از جهاد دانشگاهی استان و کشور می تواند بسیار موثر واقع شود که در عقبه هر پیشرفتی، هزاران انسان بزرگ تلاش کرده اند و می کنند.

حب نقی با اشاره به فعالیتهای خبرگزاری های ایسنا و ایکنا یاد آورشد: خبرگزاری های ایسنا و ایکنا از جمله رسانه های فعال کشور در این نهاد انقلابی می باشند که در زمینه ترویج فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و تعمیق باورهای دینی و قرآنی و ایجاد نگاه مثبت در کشور تاثیرات بسزایی دارند.

انتهای پیام

captcha