دیدار جهادگران جهاددانشگاهی اردبیل با خانواده شهید «قدرت ظهوری»
کد خبر: 3736354
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی اردبیل با خانواده شهید «قدرت ظهوری»

گروه معارف- به مناسبت ۱۶ مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، رئیس و جمعی از جهادگران جهاددانشگاهی استان اردبیل با حضور در منزل شهید «قدرت ظهوری»، یاد و خاطره ایثارگری و فداکاری‌های شهدا را گرامی داشتند.

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی اردبیل با خانواده شهید «قدرت ظهوری»به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی اردبیل روز گذشته ۱۴ مرداد ماه در دیدار با خانواده شهید ظهوری، ضمن قدردانی از همسر شهید والامقام به خاطر تربیت فرزندان موفق در جامعه افزود: باید سپاسگذاری خود را از فداکاری شهیدانی، چون شهید ظهوری و خانواده‌های معظم آنان، در عمل و تلاش جهت سربلند کردن کشور نشان دهیم و میراث‌دار واقعی و صادق راه آنان باشیم.
اوچی اردبیلی با بیان اینکه سطر به سطر زندگی‌نامه شهیدان برای‌مان در زندگی درس بزرگ و همنشینی با خانواده‌های آنان بسیار ارزشمند است تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و انقلابی، رسالت عظیمی برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و معرفی آرمان‌های این بزرگواران دارد.
وی با اشاره به اینکه نائل آمدن به مقام شهادت، لیاقت می‌خواهد تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به وضعیت فعلی کشور باید بیشتر در راه و آرمان شهدا و ارزش‌های دوران دفاع مقدس تامل کنیم و با درس‌گیری از آن، کشور را به ساحل امن هدایت نماییم.
در این دیدار مستوره سبونه، همسر شهید در مورد نحوه شهادت شهید ظهوری اظهارکرد: قُدرت در منطقه تکاب توسط نیرو‌های گروهک کومله به اسارت گرفته می‌شود. وقتی این خبر به پادگان می‌رسد نیرو‌های سپاه برای نجاتش می‌شتابند، اما به دلیل بارش شدید برف و صعب‌العبور بودن منطقه بعد از ۲ روز به محل مورد نظر می‌رسند و در مرز ایران و عراق با آنان درگیر می‌شوند که در این میان قدرت در ۴۷ سالگی و در سی‌امین روز آذرماه ۱۳۶۱ با اصابت گلوله به بازو و پهلو به مقام شهادت نائل می‌آید.
مستوره سبونه افزود: آخرین صحبت همسرم این بود که همه روزی به دنیا آمده ایم و روزی از دنیا می‌رویم چه بهترکه با سربلندی و با افتخار دنیا را ترک کنیم. او خیلی خوش‌اخلاق بود و طبق گفته‌اش که «من از مشکین‌شهر تنها به اردبیل آمدم و با تو تشکیل زندگی دادم، تنها هم می‌روم» رفت و مرا با بار مشکلات زندگی تنها گذاشت.
وی با بیان اینکه چه در زمان حیات به دلیل شغلش که نیروی رسمی نیروی انتظامی بود و مدام در حال مأموریت در شهر‌های مختلف بود و چه بعد از شهادتش، تربیت بچّه‌ها با من بود خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای پرورش فرزندانم به کار گرفتم و در سایه این زحمات هم اکنون سه فرزند پسرم، تحصیلات پزشکی و دو دخترم تحصیلات مهندسی دارند و در خدمت جامعه هستند.
انتهای پیام

captcha