کلاس طب سنتی ایرانی ـ اسلامی در جاورده برگزار شد
کد خبر: 3736859
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

کلاس طب سنتی ایرانی ـ اسلامی در جاورده برگزار شد

گروه اجتماعی ـ کلاس طب سنتی ایرانی - اسلامی به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان در جاورده برگزار شد.

کلاس طب سنتی ایرانی  ـ اسلامی در جاورده برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدحامد گوهری، معاون سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان روز گذشته، 16 مردادماه در کلاس طب سنتی ایرانی ـ اسلامی در جاورده، اظهار کرد: دوره آموزشی طب ایرانی اسلامی به منظور آگاهی افراد در چگونگی تغذیه سالم و سبک زندگی برگزار شد.
وی پرداختن به طب ایرانی و اسلامی و احیا و روزآمد کردن آن را ضروری دانست و افزود: اگر طب ایرانی اسلامی در کشور نهادینه شود، تحول بزرگی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رخ خواهد داد.
معاون سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی راهبردی برای خروج از مشکلات اقتصادی کشور است، اضافه کرد: از طب ایرانی اسلامی می‌توان به عنوان یکی از مقولات مهم برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
گوهری نقش طب ایرانی اسلامی را در کاهش هزینه‌های سیستم بهداشتی و درمانی مهم برشمرد و عنوان کرد: این موضوع می‌تواند وابستگی ایران را به مواد و تجهیزات خارجی کاهش دهد و نقش پیشگیری از بروز بیماری‌ها در این طب پررنگ‌تر است.
وی با اشاره به کاهش مصرف دارو و صرفه‌جویی ارزی با به کارگیری طب ایرانی اسلامی، ابراز کرد: امروزه آمارها نشان می‌دهد خیلی از مراجعه‌کنندگان به پزشکان با اصلاح سبک زندگی و آگاهی بخشی در زمینه تغذیه سالم نیاز به استفاده از داروهای شیمیایی ندارند و به سادگی می‌توانند درمان شوند.
همچنین، مجتبی دژه، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان طیبی سردسیر شرقی نیزهدف از برگزاری کلاس‌ها را آموزش و آشنایی با طب ایرانی اسلامی در جاورده ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم که در این کلاس بتوانیم نکات مهم در مورد تغذیه سالم را به افراد این منطقه آموزش دهیم.
وی تصریح کرد: احیای طب ایرانی اسلامی یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی در کشور است و می‌توان با آموزش و آگاهی بخشی به مردم قسمت قابل توجهی از هزینه‌های سرسام آور بیماران را کاهش داد.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان طیبی سردسیر شرقی با اشاره به اینکه طب سنتی برای پیشگیری از بیماری‌ها تکیه‌گاه مورد اطمینانی خواهد بود، ابراز کرد: کلاس آموزشی آشنایی با طب ایرانی اسلامی به منظور ارتقای سطح سلامت و تندرستی و یافتن سبک صحیح زندگی خانواده‌ها و آگاهی بخشی به همه افراد در مورد سلامت درحال برگزاری است.
انتهای پیام

captcha