ارتقاء فرهنگی جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است
کد خبر: 3737065
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

ارتقاء فرهنگی جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

گروه اجتماعی- استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو ارتقاء معنوی و فرهنگی جامعه است.

ارتقاء فرهنگی جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

حجت محمودی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، گفت: در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات مهم و مؤثر تلاش برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و نهادینه‌سازی مؤلفه‌‌های دینی و سیره اهل‌بیت(ع) است.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت برنامه‌ریزی اثربخش درخصوص رفع معضلات اجتماعی، افزود: در این رابطه برنامه‌ریزی و اقدامات اثربخش ضروری است.
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه اظهار کرد: در رابطه با بحث یاد شده به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی در راستای کاهش این آسیب‌ها تحکیم بنیان خانواده مؤثر است.
توجه به تحکیم بنیان خانواده
محمودی گفت: در زمینه یاد شده برنامه‌ریزی برای تسهیل در ازدواج و کاهش آمار طلاق باید در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی از مباحثی است که باید در رابطه یاد شده مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه کار کارشناسی و برنامه‌ریزی شده باید انجام شود.
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه گفت: از سویی باید علاوه بر موارد ذکر شده اقدامات فرهنگی و آموزشی و برنامه‌ریزی اجتماعی برای حل مشکلات انجام گیرد.
محمودی در پایان تأکید کرد: آسیب‌های اجتماعی از جنبه‌های مختلفی باید مورد بررسی قرار گیرد اما توجه به تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین آن‌ها است.
انتهای پیام

captcha