جهاددانشگاهی دستاوردهای انقلاب را به منصه ظهور رسانده است
کد خبر: 3737157
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

جهاددانشگاهی دستاوردهای انقلاب را به منصه ظهور رسانده است

گروه اجتماعی- سرپرست فرمانداری سقز گفت: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی دستاوردهای انقلاب را در عرصه نوآوری و شکوفایی به منصه ظهور رسانده و توانسته است امیدواری به آرمان‌ها، ارزش‌های انقلاب و باورهای مردم را در پشتیبانی از انقلاب محقق کند.

جهاددانشگاهی دستاوردهای انقلاب را به منصه ظهور رسانده است

کامیل کریمیان، سرپرست فرمانداری سقز در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: امروز نقش این نهاد باید پررنگ‌تر شود زیرا در شرایط فعلی با توجه به طرح مجدد تحریم‌ها، باید به ظرفیت و توانمندی‌های درونی بیشتر توجه شود که در این راستا جهاددانشگاهی می‌تواند نقش محسوس‌تر و پررنگ‌تری ایفا کند.
وی افزود: ارتباط مؤثر جهاد دانشگاهی با دانشگاه و محیط کار و ایجاد پژوهش در حوزه عمل بسیار با اهمیت است.
سرپرست فرمانداری سقز با اشار به اینکه این نهاد به عنوان مکمل نظام آموزش عالی باید در برگزاری دوره‌های راهبردی و کاربردی بیشتر گام بردارد، بیان کرد: جهاددانشگاهی با توجه به رصد برنامه‌های این نهاد در شهرستان، مشغول فعالیت هستند و انتظار این است که بیشتر تلاش کنند.
وی اعلام کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی دستاوردهای انقلاب را در عرصه نوآوری و شکوفایی به منصه ظهور رسانده و توانسته است امیدواری به آرمان‌ها، ارزش‌های انقلاب و باورهای مردم را در پشتیبانی از انقلاب محقق کند.
کریمیان با بیان اینکه این نهاد انقلابی می‌تواند تولیدات علمی دانشگاه‌ها را به کالا و خدمات تبدیل کرده و در اختیار جامعه قرار دهد. امروز نقش این نهاد باید پررنگ‌تر شود، عنوان کرد: در شرایط فعلی با توجه به طرح مجدد تحریم‌ها، باید به ظرفیت و توانمندی‌های درونی بیشتر توجه شود که در این راستا جهاددانشگاهی می‌تواند نقش محسوس ترو پررنگ‌تری ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در تکمیل زنجیره دانشگاه و صنعت همواره گام‌های موثری برداشته است، افزود: جهاددانشگاهی در راستای اقتصاد مقاومتی، در تبدیل دانش به ثروت که جزو اولویت‌های مراکز علمی و دانشگاهی است، می‌تواند مؤثر واقع شود.
سرپرست فرمانداری سقز بیان کرد: در حال حاضر باید این نهاد در راستای توسعه علمی و فناورانه، شناسایی ظرفیت‌های اشتغال شهرستان‌ها به ویژه در حوزه فناوری و شغل‌های جدید، استارتاپ‌ها بیشتر فعالیت کند.
وی عنوان کرد: اجرای برنامه‌ها با رویکرد اقتصاد دانش بنیان و تلفیق علم و فناوری، حمایت از کارآفرینی و اشتغال‌زایی و تولید ایرانی که مهمترین خروجی توسعه مشاغل خانگی است باید به جد رصد، پیگیری و عملیاتی شود.
کریمیان با اعلام اینکه با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، امروز اتاق عملیات دشمن وزارت خزانه‌داری امریکا است، افزود: از آنجا که هدف امریکا در تمامی دشمنی‌ها از جمله تشدید فشارهای تحریمی پس از نقض برجام براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، باید مردم و مسئولان بیشتر هوشیار باشند.
وی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد از این طریق بین مردم و مسئولان و مسئولان و حاکمیت شکاف ایجاد کند که امروز حفظ انسجام، توجه به اعتماد عمومی، بهره گرفتن از اقتصاد مقاومتی و شاخص‌های این اقتصاد پویا بسیار ضرروی است و باید در برابر جنگ اقتصادی دشمن، پویا و مقاوم شد.
سرپرست فرمانداری سقز در پایان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات دولت در شهرستان سقز یادآور شد: برگزاری جلسات شورای اشتغال، برپایی کارگاه‌های فن آموزی توسط فنی و حرفه‌ای در روستاها، تلاش برای معرفی تولیدات روستایی با عنوان هر روستا یک محصول و یک برند، حمایت از صنایع دستی با اختصاص اعتبارات اشتغال‌زایی خانگی، عقد تفاهم نامه مشاغل خانگی با جهاد دانشگاهی، پژوهش توسط همکاران و برگزاری ستاد هفته پژوهش و تجلیل از فعالان این عرصه و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران جهت افزایش منابع درآمدی این نهاد از در این حوزه بوده است.
انتهای پیام

captcha