چابهار؛ آماده پذیرش سرمایه‌گذاران
کد خبر: 3737191
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

چابهار؛ آماده پذیرش سرمایه‌گذاران

گروه اجتماعی- موقعيت استراتژيک بندر چابهار، نگاه‌ها را به سوی ظرفيت‌های اقتصادی آن معطوف ساخته است و در اين رهگذر توجه به نيازهای اجتماعي اين بندر بين المللی از ضرورت بيشتری برخوردار شده است.

چابهار، آماده پذیرش سرمایه‌گذاران

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسی كشور از ظرفيت‌ها و موقعيت‌های ويژه و ممتاز در حوزه‌های مختلف برخوردار است.
موقعيت استراتژيک اين بندر، نگاه‌ها را به سوی ظرفيت‌های اقتصادی آن معطوف ساخته است و در اين رهگذر توجه به نيازهای اجتماعي اين بندر بين المللی از ضرورت بيشتری برخوردار شده است.
از جمله ظرفيت‌هايی كه در اين منطقه بكر به لحاظ سرمايه گذاری می‌توان به آن اشاره كرد، سرمايه گذاری در حوزه‌هايی مانند سلامت و گردشگری است.
چابهار عليرغم طبيعت بكر و جاذبه‌های گردشگری و تفريحی منحصر بفرد، از نظر سرمايه گذاری در اين حوزه فقير و نيازمند توجه بيشتری است بطوری كه در تعطيلات نوروز امسال اين عدم برخورداری برای همگان مشهود بود. از اين بابت شرايط و تسهيلات ويژه‌ای برای جذب و حمايت از سرمايه گذاری در اين حوزه در نظر گرفته شده است.
يقيناً نيازمندی و تقاضای بالای اجتماعی در اين زمينه با لحاظ برنامه‌ها و سياست‌های ابلاغی برای توسعه سواحل مكران، عامل موفقيت هرگونه سرمايه گذاری در بخش گردشگری و تفريحی است.
تسهیلات و مزیت‌های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده که از آن جمله ضمانت سرمایه گذاری‌ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال 100 درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.
معافیت مالیاتی 100 درصدی بر درآمد و دارایی به مدت 20 سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.
از جمله مزیت‌های شهرستان و منطقه آزاد چابهار تسهیلات فروش و اجاره بلند مدت برای سرمایه گذاران خارجی است که می تواند 100 درصد سهام شرکت‌های اتباع خارجی را تملک کنند.
قوانین و مقررات انعطاف پذیر در زمینه نیروی کار شاغل در منطقه آزاد چابهار وجود دارد و سرمایه گذاران مجاز به تخلیه، بارگیری، ترانزیت و ترانشیپ و معافیت آن از عوارض و حقوق گمرکی به استثنای هزینه های انبار و جابجایی هستند.
قابلیت استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری و امکان تاسیس بانک و بیمه داخلی و خارجی یا شعبات آنها در منطقه آزاد چابهار وجود دارد.
ویزای 6 ماهه برای سرمایه گذاران خارجی با قابلیت تمدید در منطقه آزاد چابهار صادر می‌شود و صدور ویزا در فرودگاه از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه نیز قابل انجام است.

چابهار، آماده پذیرش سرمایه‌گذاران

انتهای پیام

captcha