خبرنگاران، تلاشگران نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند
کد خبر: 3737214
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
شرف بیانی:

خبرنگاران، تلاشگران نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به اینکه خبرنگاران، تلاشگران نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند، گفت: عملیات اجرای باغ‌موزه دفاع مقدس استان ایلام با الحاق میدان دفاع مقدس و پارک جنب اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در حال اجراست.

به گزارش ایکنا از ایلام، سرهنگ محمدرضا شرف‌بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: اصحاب اقدامات خوب و مؤثری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشته‌اند.
وی بابیان اینکه تلاش خبرنگاران به لحاظ عرق به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیار ستودنی است، افزود: دفاع مقدس یک موضوع همه‌جانبه و همه نگر است که به همه آحاد جامعه تعلق دارد و هیچ گروهی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصار کند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، اضافه کرد: وحدت و انسجام ملی و نقش آحاد مردم حتی اقلیت‌های دینی در دفاع مقدس بسیار برجسته بود و خبرنگاران به‌عنوان مدافعان حفظ فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس امروز وظیفه و رسالت خطیری بر عهده‌دارند.
شرف بیانی با اشاره به اینکه تجربه ۸ سال دفاع مقدس برای ما ارزش و عظمت آورده است، گفت: امروز تجربه هشت سال دفاع مقدس موجب توسعه و تحرک در بخش‌های مختلف شده است، در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از پیکره کشور منقطع نشد و این اصل و اساس ارزش‌های دفاع مقدس است.
وی عنوان کرد: استان ایلام نقش بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس داشته است، مردم ایلام، استان خود را ترک نکردند و حتی مهاجرپذیر از سایر مناطق جنگ‌زده بودند و از کیان اسلامی دفاع کردند نزدیکی شهرهای ایلام به نقطه صفر مرزی و برگزاری عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس از ویژگی‌های دیگر این استان است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با تأکید بر اینکه ماندگاری همین ارزش‌ها و انتقال به نسل‌های آینده بسیار مهم و اساسی است، تصریح کرد: امروز باید واقعیت ایثارگری و فداکاری دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده بیان شود، اما به نظر من آن‌طور که شایسته زحمات و ایثارگری مردم ایلام بوده و آن‌گونه که بایدوشاید بیان‌نشده است که توجه خبرنگاران و کسانی ه در این حوزه قلمی رسا را دارند می‌طلبد.
شرف بیانی با اشاره به اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس در استان در حال پیگیری است، افزود: قریب به هزار مدخل از مداخل دفاع مقدس در استان شناسایی‌شده و هم‌اکنون بحث علمی و ارائه مقالات حوزه دفاع مقدس در حال پیگیری و تدوین است و امید است که امسال بخش زیادی از مقالات به رشته تحریر آورده شود.
وی گفت: کارهای هنری و فرهنگی مورد تأکید قرار دارد، با ظرفیت‌هایی که در استان ایلام ازجمله اجرای ۵۳ عملیات دوران دفاع مقدس در محدوده جغرافیایی استان و ۱۵ عملیات بزرگ، تلاش می‌شود که بتوانیم در حوزه هنری از فیلم‌سازان در این حوزه حمایت شود که در سال گذشته از دو فیلم در حوزه دفاع مقدس حمایت‌شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، یادآور شد: در بخش چاپ و نشر از سال ۹۶ تاکنون نیز حدود ۴۵ عنوان کتاب چاپ‌شده و امسال نیز ۷ عنوان کتاب و در حوزه بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان نیز سه کتاب آماده و تدوین‌شده است.
شرف بیانی گفت: در حوزه اسناد دفاع مقدس در بخش‌های مختلف تاکنون ۳۵ هزار عنوان سند در حوزه دفاع مقدس  در استان جمع‌آوری‌شده و امسال بنا داریم به ۵۰ هزار عنوان افزایش یابد و باید گفت که یکی از اساسی‌ترین کارها در استان جمع‌آوری اسناد دوران دفاع مقدس است.
وی بیان کرد: بحث موزه دفاع مقدس چند سالی بود که مطرح‌شده بود اما به نتیجه‌ای نمی‌رسید و به‌هرحال باید این باغ‌موزه در استان انجام می‌شد که از سال گذشته این کار را آغاز کردیم و استاندار محترم ایلام به‌عنوان رئیس شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک مطلوبی کردند که همین ساختمان بنیاد حفظ آثار به‌عنوان باغ‌موزه استفاده شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام ابراز کرد: با الحاق میدان دفاع مقدس و پارک جنب اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کار باغ‌موزه در حال اجراست و امیدواریم که در بهمن‌ماه سال جاری شاهد بهره‌برداری از دو فاز این باغ‌موزه باشیم.
شرف بیانی در پایان اظهار کرد: در سال گذشته ۲۳۰ هزار نفر از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید کردند و با توجه به اینکه یادمان‌های بکری از دوران دفاع مقدس در استان ایلام وجود دارد باید تلاش شود که زمینه‌های مناسب برای افزایش حضور کاروان‌های راهیان نور در استان فراهم شود و در سیاست کاری ما توسعه یادمان‌های شهدای گمنام در استان قرار دارد.
انتهای پیام
captcha