خلاصه تفسیر مجمع‌البیان چاپ می‌شود
کد خبر: 3737372
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

خلاصه تفسیر مجمع‌البیان چاپ می‌شود

گروه ادب ــ مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن از آماده‌سازی خلاصه تفسیر مجمع‌البیان توسط این مرکز به کوشش کریم دولتی خبر داد که در 2 تا 3 ماه آینده منتشر می‌شود.

محمد بابایی، مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ یکی از فعالیت‌هایی که این مرکز در دست انجام داشته،‌ خلاصه تفسیر مجمع‌البیان است که کار آن به پایان رسیده و در آینده نزدیک چاپ می‌شود. این اثر از نظر ظاهری و چینش همانند قرآن حکیم است.

وی با بیان این مطلب افزود: صفحه سمت راست این خلاصه تفسیر،‌ آیات قرآن کریم و کوچکتر از اصل صفحه است. خلاصه تفسیر به صورت دورنویس به چاپ می‌رسد و صفحه روبروی این آیات،‌ ادامه خلاصه تفسیر قرآن کریم را شامل می‌شود.

بابایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: هر آنچه که مربوط به تفسیر و بیان آیات است به صورت خلاصه در این بخش ارائه شده و چینش هر صفحه آن در حدود یک صفحه و نیم انجام شده است. خلاصه‌سازی این تفسیر به زبان فارسی و عربی پیش از این انجام شده و قرار است در مرحله اول خلاصه آن به زبان فارسی چاپ شود.

وی توضیح داد: این اثر با توجه به اعتباری که تفسیر مجمع‌البیان در میان شیعیان و اهل تسنن دارد،‌ ارزنده و اقدام مناسبی است. این تفسیر به کوشش کریم دولتی تلخیص شده است. فعالیت‌های مربوط به آماده‌سازی،‌ تصحیح و ویرایش انجام شده است و تا دو، سه ماه آینده به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام

captcha