فرهنگنامه سبک زندگی بر اساس قرآن و اهل بیت(ع) تالیف می‌شود
کد خبر: 3737524
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
حجت‌الاسلام یوسفی‎‌مقدم خبر داد:

فرهنگنامه سبک زندگی بر اساس قرآن و اهل بیت(ع) تالیف می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به برخی از فعالیت‌های این پژوهشکده از تالیف فرهنگنامه سبک زندگی بر اساس قرآن و اهل بیت(ع) و دائرةالمعارف نوجوانان خبر داد.

محمدصادق یوسفی‌مقدم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تشریح ساختار این پژوهشکده بعد از اینکه مدتی قبل از قالب مرکز به پژوهشکده تبدیل شده است گفت: این پژوهشکده دارای رئیس و دو اداره پژوهش و فناوری اطلاعات است. همچنین ۵ گروه علمی در این پژوهشکده فعالیت دارند که شامل گروه تفسیر قرآن، علوم قرآنی، مطالعات تطبیقی، دائرةالمعارف‌های قرآنی و گروه فرهنگنامه‌ها و معاجم قرآنی  می‌شوند.

یوسفی‌مقدم تصریح کرد: در گروه دائرةالمعارف‌های قرآنی، بزرگترین دائرةالمعارف قرآنی جهان اسلام تولید شده است و در ذیل و ماخوذ از آن هم، دائرةالمعارف‌های متعدد دیگر مانند دائرةالمعارف قرآنی اخلاق، دائرةالمعارف علوم عقلی، دائرةالمعارف علوم قرآنی و دائرةالمعارف اعلام قرآنی در حال تولید و تالیف است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: در این راستا، دائرةالمعارف نوجوانان نیز تالیف شده است که به‌زودی و به‌تدریج مجلدات آن وارد بازار نشر خواهد شد.

یوسفی‌مقدم با بیان اینکه گروه فرهنگنامه‌ها و معاجم در ۳۳ جلد تولید و روی خروجی پژوهشکده هم قرار گرفته است، تصریح کرد: فرهنگنامه سبک زندگی بر اساس قرآن و اهل بیت (ع)، واژگان مشابه قرآنی، فرهنگنامه‌های تخصصی مانند محیط زیست با همکاری سازمان محیط زیست استان قم، فرهنگنامه علوم سیاسی و فرهنگنامه اخلاق نیز کلید خورده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم بیان کرد: تالیف فرهنگنامه بهداشت و تغذیه با همکاری اداره بهداشت استان قم از دیگر کار‌هایی است که در مجموعه پژوهشکده در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت گروه تفسیر پژوهشکده عنوان کرد: این بخش در دو قالب تفسیر موضوعی و ترتیبی فعالیت دارد؛ در بخش موضوعی موضوعات قرآنی جدید در قالب مسئله مورد کاوش تحقیق از منظر قرآن قرار می‌گیرد.

یوسفی‌مقدم ادامه داد: در بخش تفسیر ترتیبی هم کار خوبی مانند تفسیر راهنما انجام شد که تفسیر گسترده و در قالب چندین ده جلد نشر یافته است.

انتهای پیام

captcha