پُست مدیریتی به مدیران عزت نمی‌دهد/عملکرد مسئولان آنها را شرمنده خدا، شهدا و مردم نکند
کد خبر: 3737637
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

پُست مدیریتی به مدیران عزت نمی‌دهد/عملکرد مسئولان آنها را شرمنده خدا، شهدا و مردم نکند

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی- بهداشتی درمانی قزوین با تأکید بر اینکه معتقدم مسئولان باید به‌گونه‌ای خدمت کنند که پس از پایان خدمت شرمنده خدا، شهدا و مردم نباشند، گفت: باید به مدیران متذکر شد که پُست مدیریتی به مدیران عزت نمی‌دهد بلکه مدیران پرتلاش به پُست مدیریتی عزت می‌دهند.

پُست مدیریتی به مدیران عزت نمی‌دهد/عملکرد مسئولان آنها را شرمنده خدا، شهدا و مردم نکند

به گزارش ایکنا از قزوین، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی- بهداشتی درمانی قزوین در نشست خبری ظهر امروز که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه رسانه‌ها نقد منصفانه انجام دهند، اظهار کرد: هیچ‌وقت نگران این نبودم که همه‌چیز نگارش شود همیشه نگران و ناراحت می‌شوم که مطلبی به‌دوراز صحت بیان شود.
وی افزود: با توجه به تحریم‌ها برخی از شرکت‌های داخلی تجهیزات و اقلام دارویی خود را با قیمت چند برابر مشابه خارجی به مراکز درمانی به فروش می‌رسانند که در شرایط حاضر صحیح نیست.
مهرام عنوان کرد: شورای پول و اعتبار برای حقوق پزشکان و جراحان سقف تعیین کرده که در بخش دولتی برای حقوق‌های بیش از 7 میلیون تومان 30 درصد مالیات کسر می‌شود.
این مسئول با اعلام اینکه گاهی وضع قوانین به ضرر مردم تمام می‌شود که از جمله آن قانون سقف ویزیت بیمار در ساعت است، تصریح کرد: جای تأسف است که برخی از تصمیمات به‌جای اینکه ریشه حقوق‌های نجومی را در جای دیگر قطع کند به بخش درمانی کشیده شده و این امر موجب شده تا پزشکان حاضر به خدمت در مناطق محروم نباشند که بی‌شک دود این امر در نهایت به چشم بیماران می‌رود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی- بهداشتی درمانی قزوین با بیان اینکه درصد هستیم رشته‌های تخصصی را در دانشگاه گسترش دهیم، گفت: در بخش علمی-پژوهشی و ایجاد توسعه برخی رشته‌ها اقدامات مهمی صورت گرفت.
وی ادامه داد: از نظر امکانات، فضا و شرایط دانشکده دندانپزشکی در کشور نمونه است و مرکز درمان اختلالات خواب و قطب آن نیز در قزوین وجود دارد و برای راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در قزوین هم اقداماتی صورت گرفته تا در آینده نزدیک، امکان ارائه این خدمت هم در قزوین فراهم شود و بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی نیز در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.
این مسئول یادآور شد: از طرح‌های اولویت‌دار علوم پزشکی قزوین می‌توان به احداث ساختمان پژوهشی در پردیس این دانشگاه، راه‌اندازی مرکز جامع سرطان، راه‌اندازی بیمارستان الوند و تکمیل بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی اشاره کرد.
مهرام در خصوص بیمارستان 700 تختخوابی تصریح کرد: این بیمارستان جزو پروژه‌های ملی بوده و ردیف بودجه خاص خود را دارد و در حال واگذاری به پیمانکار جدید است که معمولاً 5 سال برای احداث و 1 سال نیز برای تجهیز زمان نیاز است، بنابراین تا 6 سال آینده احداث و راه‌اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برخی اصرار به مصرف داروهای خارجی دارند، ابراز کرد: من خود از داروی ایرانی استفاده می‌کنم و هیچ تفاوتی هم بین داروهای ایرانی و خارجی نمی‌بینم ولی گاهی مشاهده می‌شود که برخی از پزشکان داروی خارجی تجویز کرده و مردم نیز می‌پندارند که داروی خارجی مؤثرتر از داروی تولید داخل است.
مهرام با اعلام اینکه اگر داروی تاریخ گذشته در داروخانه‌ای عرضه شود آن داروخانه پلمب و پرونده برای دادستانی ارسال خواهد شد گفت: در حال حاضر در برخی از داروخانه‌ها احتکار دارو و تجهیزات وجود دارد لذا از مردم تقاضا داریم داروخانه‌هایی را که گران‌فروشی و یا احتکار دارند را به معاونت غذا و دارو معرفی کنند تا داروهای کشف‌شده در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت.
وی تشریح کرد: در درمانگاه‌های مراکز درمانی متقاضی زیاد بوده و محدودیت ویزیت منجر به نارضایتی بیماران می‌شود چراکه بر اساس قانون تصویب‌شده پزشکان باید هر 20 دقیقه یک بیمار ویزیت کنند، بر این اساس هر پزشک بیش از 4 ساعت نمی‌تواند بیمار ویزیت کند، این امر موجب نارضایتی مردم می‌شود و باید اذعان کرد تصویب قانون سقف ویزیت بیمار موجب متضرر شدن مردم شده است.
وی تأکید کرد: به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین طی 4 سال تلاش از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکردم و به‌صراحت عنوان می‌کنم که شرمنده خدا، شهدا، جانبازان و وجدان خود نیستم چرا که معتقدم مسئولان باید به‌گونه‌ای خدمت کنند که پس از پایان خدمت شرمنده خدا، شهدا و مردم نباشند.
مهرام در پایان خاطرنشان کرد: باید به مدیران متذکر شد که پُست مدیریتی به مدیران عزت نمی‌دهد بلکه مدیران پرتلاش به پُست مدیریتی عزت می‌دهند.
انتهای پیام

captcha